مروارید در دیدار با مدیران دستگاه های اجرایی ایلام:

هدف عربستان از حمله نظامی به یمن، سنگ اندازی در مسیر رسیدن به توافق احتمالی است

۱۳۹۴/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۶:۲۳
کد خبر: ۲۷۴۴۰۵
هدف عربستان از حمله نظامی به یمن، سنگ اندازی در مسیر رسیدن به توافق احتمالی است
استاندار ایلام گفت: هدف عربستان سعودی و اتئلاف عربی از حمله نظامی به یمن، تاثیرگذاری بر روند مذاکرات ایران با 1+5 و سنگ اندازی در مسیر رسیدن به توافق احتمالی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،"محمدرضا مروارید" استاندار ایلام، در دیدار نوروزی با مدیران دستگاه های اجرایی استان با اشاره به تحولات منطقه اظهار کرد: قدرت ایران در حل و فصل مناقشات بین المللی را بخوبی می توان در تحولات عراق، سوریه و یمن مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی با حمله نظامی به یمن دچار اشتباهی استراتژیک و بزرگ شد، افزود: بدون شک حمله این کشور در شرایط کنونی به منظور تاثیر گذاشتن بر روند مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 انجام گرفته است.

استاندار ایلام یادآور شد: کشورهای مرتجع و دست نشانده منطقه از توافق احتمالی در مذاکرات هسته ای هراس دارند لذا از تمام ظرفیت و امکانات خود برای شکست این گفت و گوها بهره می برند.

وی با اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اشتباهات راهبردی برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان باعث روی آوردن ملت های مظلوم و تحت ستم منطقه به جمهوری اسلامی شده و رژیم آل سعود از حمله به یمن طرفی نخواهد بست.

مروارید در پایان، در خصوص مذاکرات هسته ای کشورمان با 1+5 گفت: تیم مذاکره کننده ایران اسلامی به اندازه کافی در حوزه دیپلماسی تجربه کسب کرده است که با تکیه بر این تجربیات در عرصه کنونی مذاکرات به بهترین شکل از حقوق مسلم ملت دفاع کند.

 

نظر شما