با صدور پیامی؛

استاندار آذربایجان غربی درگذشت پاتریارک ماردنخای چهارم پیشوای مذهبی "کلیسای شرق آشور " را تسلیت گفت

۱۳۹۴/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۶:۲۷
کد خبر: ۲۷۴۴۱۰
استاندار آذربایجان غربی با صدور پیامی درگذشت پاتریارک ماردنخای چهارم پیشوای مذهبی "کلیسای شرق آشور " را تسلیت گفت.

مهندس سعادت 2

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی با صدور پیامی درگذشت پاتریارک ماردنخای چهارم پیشوای مذهبی "کلیسای شرق آشور " را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسمه تعالی

جناب آقای اسقف مارنرسای بنیامین

نماینده محترم پاتریارک و اسقف کلیسای شرق آشور در ایران

با اهداء سلام و تحیت

 از دریافت خبر درگذشت زنده یاد پاتریارک ماردنخای چهارم پیشوای مذهبی "کلیسای شرق آشور " در جهان متاثر و اندوهگین شدم .  این ضایعه تاسف بار را به نمایندگی از طرف مردم و مسئولین اجرایی استان آذربایجان غربی به جامعه آشوریان کشور بخصوص جنابعالی و سایر روحانیون محترم پیرو کلیسای شرق آشور در ایران تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن مرحوم رحمت واسعه الهی و علو درجات آرزو می نمایم .

متاسفیم که جهان امروز یکی از بارزترین چهره های موثر مسیحی طرفدار صلح ، آزادی و عدالت را از دست داد . اندیشه های متعالی، ایده های انسانی و چهره مهربان آن بزرگوار، تجسم عینی شخصیت وارسته یک روحانی حقیقی بود . ایشان همواره یکی از ارکان وزین محافل علمی - فرهنگی مربوط به "گفتگوی ادیان " و "تعامل علمای دینی" در جهان محسوب و با اتخاذ مواضع صریح و اصولی ، پیروان ادیان مختلف را به تفاهم و پیروی از قانون و همچنین اجتناب از اهانت ، اختلاف و خشونت نسبت به همدیگر دعوت می نمود . شکی نیست که نام نیک آن بزرگوار به واسطه انجام شایسته به تکالیف الهی و خدمات  بی شمار خیرخواهانه و انساندوستانه در صفحه روزگار ماندگار خواهد شد.  

عالیجناب پاتریارک ماردنخای چهارم به واسطه سابقه حضور ، سفرهای متعدد کاری و آشنایی نزدیک ، به مردم و فرهنگ اصیل ایرانی تعلق خاطر داشت و ایران را  نمونه خوبی از جامعه مبتنی بر رعایت " حقوق بشر" و " همزیستی مسالمت آمیز"  پیروان ادیان مختلف می دانست و بر این اساس منادی ، حامی و حامل پیام صلح و مشی زندگی دوستانه ملت ایران با  ملل دیگر در سطح جهان بود .

 یادش گرامی باد .

 سعادت

استاندار آذربایجان غربی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز