مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

هدف از تدوین اطلس فرهنگی استان، انتقال مواریث فرهنگی به نسل های آینده است

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۰۹:۲۰:۳۴
کد خبر: ۲۷۵۰۷۲
هدف از تدوین اطلس فرهنگی استان، انتقال مواریث فرهنگی به نسل های آینده است
نیاکان گفت: این اطلس شامل مجموعه آثار فاخر فرهنگی استان در حوزه خوشنویسی، شعر، موسیقی و هنرهای تجسمی و همچنین فرهنگ عامه مردم این استان بوده که گردآوری خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،"علی محمد نیاکان" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، افزود: در این زمینه از کلیه هنرمندان دعوت تا مجموعه ای تدوین و گردآوری شده که حاوی فعالیت های حوزه فرهنگی و هنری این استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از نخبگان و اساتید دانشگاه در این استان برای مشارکت و همکاری در تدوین این اطلس فرهنگی استان دعوت کرد.

به گفته وی، این استان دارای هنرمندان برجسته ای در سطح بین المللی بوده و فعالیتها و آثار فاخر و ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر داشته که باید حفظ و به نسلهای بعدی منتقل شوند. 

نیاکان هدف از انتشار این مجموعه را انتقال مواریث فرهنگی به نسل های آینده، حفظ و پاسداری از هویت فرهنگ در مقابله با هجمه فرهنگی بیگانه، ایجاد بستر مناسب برای پژوهشگران، نویسندگان، هنرمندان و علاقه مدان به فرهنگ عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به جمع آوری فرهنگ عامه مردم در این استان گفت: به همین منظور با جمعی از پژوهشگران و استادان دانشگاه استان و علاقه مندان برای همکاری در این زمینه رایزنی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: تلاش می شود فرهنگ عامه مردم استان در زمینه های مختلف ضرب المثل، آداب و رسوم، شعر، متل، داستان، چیستان، بازی های زبانی، افسانه ها، لالایی ها، اساطیر، وقایع و خاطرات تاریخی ایلام گردآوری، ثبت و ضبط شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام  در پایان، تاکید کرد: در این زمینه فراخوان عمومی در ایلام اعلام و سعی می شود در کوتاه ترین زمان ممکن و در سال 94 مجموعه فرهنگ عامه مردم این استان نیز منتشر و رونمایی شود.

نظر شما