استاندار در دیدار با معاونین مدیران ستادی، معاونین فرمانداران و بخشداران استان:

مذاکرات هسته‌ای، ابهت استکبار جهانی را در هم شکست

۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ۱۶:۳۲:۴۹
کد خبر: ۲۷۵۲۳۲
مذاکرات هسته‌ای، ابهت استکبار جهانی را در هم شکست
مذاکرات هسته‌ای، ابهت استکبار جهانی را در هم شکست/ اجرای دقیق قوانین و زمینه‌سازی برای مشارکت گسترده مردم، دو وظیفه اساسی مجریان در انتخابات است/ ایجاد اشتغال برای جوانان از اولویت های مهم استان در سال 94 است

استاندار آذربایجان غربی در دیدار با معاونین مدیران ستادی، معاونین فرمانداران و بخشداران استان با تبریک سال جدید و همچنین تبریک موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: بحث مذاکرات هسته ای در حقیقت ابهت استکبار جهانی را در هم شکست و همگان بویژه سران قدرتهای غربی، اعتراف کردند که ملت ایران همچنان در دفاع و صیانت از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مقاوم و استوار است.

سعادت اضافه کرد: ایستادگی، اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای نشان داد که مردم ایران شکست ناپذیرند و هیچگاه تسلیم زورگویی های سلطه گران نمی شوند؛ این مذاکرات به قدرتهای غربی نشان داد که باید نوع تعامل با ایران اسلامی بر اساس روش های مرسوم در روابط بین الملل باشد نه از موضع فشار و زورگویی.

وی با بیان اینکه توافق لوزان دستاورد ارزشمندی برای کشور است، ادامه داد: امیدواریم گام های بعدی در مسیر مذاکرات هسته ای نیز به  همین محکمی برداشته شود و رفاه، آسایش و حفظ منافع ملی را بدنبال داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سالجاری اشاره کرد و افزود: ما بعنوان مجریان انتخابات، دو وظیفه مهم و اساسی در قبال انتخابات بر عهده داریم که باید بصورت جدی و دقیق مورد توجه قرار گیرد، اولین وظیفه مجریان انتخابات، اجرای دقیق و صحیح قوانین انتخابات و جلوگیری از بی قانونی است، دومین وظیفه نیز زمینه سازی برای حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات است.

سعادت اضافه کرد: مشارکت کنندگان در انتخابات دو دسته هستند، یکی کاندیداها هستند که حضور آنها یک ارزش و از پایه های برگزاری انتخابات به شمار می رود و قشر دیگر، مردم هستند که با حضور خود در صحنه انتخابات، در تعیین سرنوشت کشور نقش آفرینی می‌کنند؛ لذا احترام و حفظ شان و جایگاه هر کدام از این مشارکت کنندگان در انتخابات برای مجریان انتخابات ضروری است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما در شرایطی می توانیم مشارکت مردم در صحنه انتخابات را فراهم کنیم که اصل بی طرفی را رعایت کنیم و از اعمال سلایق و نظرهای شخصی خود در انتخابات بپرهیزیم؛ مردم باید اعتماد کنند که مجریان انتخابات، نمایندگان دولت و مجریان قانون هستند نه نماینده یک حزب یا جریان خاص.

سعادت گفت: مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات، نباید تحت تاثیر تبلیغات، فشارهای سیاسی و حب و بغض ها عمل کنند چرا که برای برگزارکنندگان انتخابات آنچه که مهم و اصل است اجرای صحیح و دقیق قوانین است نه نتیجه؛ نتیجه خوب زمانی بدست می آید که حسن اعتماد مردم جلب شده باشد و این اعتماد عمومی هم زمانی حاصل می شود که اصل بی طرفی در انتخابات توسط مجریان و برگزارکنندگان آن رعایت شود.

وی تاکید کرد: ما از تمامی مدیران، فرمانداران و بخشداران انتظار داریم که اصل بی طرفی در انتخابات را سرلوحه کار خود قرار دهند، بدون تردید هیچگونه تخلف و توجیهی در این رابطه پذیرفتنی نخواهد بود؛ چرا که برای ما حفظ آبروی نظام و انتخابات مهمتر از حفظ اشخاص و افراد است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در رابطه با اولویت های استان در سال 94 گفت: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات ریاست محترم جمهور، تحکیم روابط بین دولت و ملت، ایجاد زیرساخت های رونق اقتصادی، اشتغالزایی برای جوانان و توسعه صادرات غیرنفتی مهمترین اولویت های استان در سال 94 است و از مدیران، فرمانداران و بخشداران انتظار داریم در راستای تحقق این سیاست ها در استان، تمام تلاش خود را بکار گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز