اتاق‌های فکر محیط زیستی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۹:۵۴:۰۶
کد خبر: ۲۷۵۵۶۲
اتاق‌های فکر محیط زیستی در استان‌های کشور تشکیل  می‌شود
اتاق فکر محیط زیستی چهار جانبه با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها، سمن‌ها، مشاورین اقتصادی و دولت در هر استان با دبیری اداره محیط زیست تشکیل خواهد شد.

معصومه ابتکار  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور با سمن‌های محیط زیستی استان کرمانشاه با سمن دیدار کرد و گفت: اتاق فکر محیط زیستی چهار جانبه با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها، سمن‌ها، مشاورین اقتصادی  و دولت در هر استان با دبیری اداره محیط زیست تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، دکتر معصومه ابتکار اظهار داشت: در صورت تشکیل این اتاق‌های فکر شاهد رفع مشکلات و اجرای طرح‌های توسعه محیط زیست خواهیم بود.

وی در پاسخ به پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای نامگذاری این استان به عنوان دوستدار محیط زیست، نیز گفت: ما از این موضوع استقبال کرده و فکر می‌کنیم با وجود سمن‌های محیط زیستی، صنعت‌های سبز و دانشگاهیان استان کرمانشاه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و نامگذاری مناسبی خواهد بود و مفهوم آن این است که در تمامی زمینه‌ها برای ارتقای فرهنگ عمومی و بهبود شاخص‌های محیط زیستی، مدیریت منابع آب، حفاظت از جنگل‌ها و منابع آبی در استان تلاش شود و این نیازمند مشارکت مردم است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور به توجه دولت و شخص رئیس جمهور به محیط زست اشاره کرد و گفت: در اجرای عملی پیشنهادات دولت تغییر و رویکردی را نسبت به دوره قبل مشاهده کردیم و دولت نشان داد نسبت به تعهدات خود پایبند بوده که حل و فصل مسائل هسته‌ای و درایت تیم مذاکره کننده هسته‌ای و امیدهایی که برای کشور به ارمغان آوردند نشان دهنده این موضوع است.

ابتکار ادامه داد: همچنین دولت گام‌های مناسبی مانند کاهش تورم طی این مدت برداشته و شاهد فضای باز گفتگوی اجتماعی در این دوره نسبت به دوره قبل بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت نشان داده که حمایت از دانشگاه‌ها و فضای مدنی را مد نظر قرار داده است، افزود: دولت به حضور سمن‌ها و فعالیت آن‌ها اعتقاد دارد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: همکاری و بستر سازی تشکل ها بسیار مهم است، البته در این بین اختلاف نظرهایی نیز وجود دارد که ما باید یاد بگیریم با هم کار کنیم و مذاکرات لوزان این را به ما نشان داد و این به مردم سالاری کمک می کند.

ابتکار به انتخاب شعار سال از سوی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: دولت و مردم باید با هم کار کنند تا دولت به سمت اقتصاد خوب و توسعه یافته پیش برود و باید یک کشاورزی پایدار بدون تخریب محیط زیست داشته باشیم و این با همدلی دولت و ملت حاصل می‌شود.

وی به سخنان استاندار کرمانشاه در باره حمایت از رشد کمی و کیفی تشکل‌ها در استان اشاره کرد و افزود: این موضوع به سیاست‌گذاری کل منطقه کمک می‌کند و تشکل‌های استان می‌توانند به عنوان دیده بان فعالیت‌ها نقش کلیدی داشته باشند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور موضوع فناوری‌های نوین را مهم‌ترین عامل توسعه جوامع در شرایط امروزی ذکر کرد و گفت: حتماً باید نگاه علمی و تخصصی را در شرایط منطقه‌ای داشته باشیم و لازمه آن حضور دانشگاهیان در صحنه‌های مختلف است.

ابتکار به پتانسیل‌های مختلف استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این استان می‌تواند یک منطقه گردشگری طبیعی باشد و همچنین پیشنهادی برای ایجاد یک پارک بین مرزی بین این استان با کشور عراق داده شده است.

ابتکار در پایان گفت: برای جلوگیری از اثرات مخرب محیط زیستی، الگوی رفتاری مردم با طبیعت باید تغییر کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز