متن بیانیه انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه ارومیه درباره بیانیه لوزان

پیروزی قدرت منطق بر منطق قدرت

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۴:۴۵
کد خبر: ۲۷۵۶۰۳
پیروزی قدرت منطق بر منطق قدرت
انجمن دانشجویان ایران اسلامی دانشگاه ارومیه بیانیه ای در حمایت تفاهم لوزان بیان کرد.

«الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم و اعظم درجه عند الله و اولئک هم الفائزون»

سوره توبه، آیه 20

اکنون که نخستین روزهای بهار طبیعت با بهار دیپلماسی قرین گشته است برآن شدیم تا به نمایندگی از جریان گسترد​ه​ای که در طی سالهای اخیر با انتخاب راهبرد تدبیر، امید را به بند بند وجود این مرز و بوم دمیده​اند، هم​صدا و هم​نوا با اکثریت آحاد و اقشار ملت شریف ایران دستاورد​های دیپلماسی برد برد، که همان نه گفتن به جنگ، افراط، خشونت و تنش زایی است به همراه آری به صلح و گفت و گوی تمدنهااست را پاس بداریم و به ایران اسلامی که چنین فرزندان لایقی را در دامان خود پرورانده است ببالیم.

بدون شک شیرینی احقاق حقوق به حق ملت در برابر شش قدرت ظالم و زورگو علاوه بر تبحر و تعهد هسته​ای کشور، مدیون مقاومت​های ملت طی سال​های اخیر، اهتمام دانشمندان هسته​ای به ویژه شهدای گرانقدر عرصه اتمی و همچنین رشادت​های فرزندان این ملت در کشور​های منطقه برای مقابله با افراط و خشونت می​باشد.

آنچه که رخ داده است حاصل نرمش قهرمانانه​ای است که معماری سیاست​های خارجی کشورمان را بر اساس حفظ کرامت و تکریم متقابل بنا نموده است. این معماری هوشمندانه باعث شده دنیا متوجه آن شود که زبان برخورد با ایران زبان تکریم است نه تحریم. فراموش نکنیم که این مهم ثمره پیروزی قدرت منطق جمهوری اسلامی بر منطق قدرت استکبار جهانی است؛ آنهم در شرایطی که منطقه در آتش افراطی گری و دخالت بیگانگان می​سوزد.

مادامی که دولت منتخب و رجال سیاسی این سرزمین برای احقاق حقوق مسلم ملت نه تنها در عرصه صنعت هسته​ای، بلکه در تمامی سطوح و جوانب زندگی مردم چنین راهبرد استوار بر عقلانیت و تدبیر بر اساس حفظ منافع و مصالح ملی را اتخاذ نمایند مورد حمایت همه جانبه ملت ایران قرار خواهند گرفت.

مع​الوصف از دولت تدبیر و امید انتظار داریم که همزمان با پیش​برد سیاست مبتنی بر گفت و گو در عرصه دیپلماسی، در حوزه سیاست داخلی کشور نیز در جهت نهادینه نمودن اصل گفتمان، افزایش آستانه تحمل، ایجاد فضای برادری و همدلی برای نیل به اهداف بلند کشور و توسعه درون​زا اهتمام بورزد.

 

من الله توفیق

انجمن دانشجویان ایران اسلامی

دانشگاه ارومیه

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز