امام جمعه قم:

مذاکرات هسته‌ای دستاوردهای بسیاری به همراه داشت/از ذوق‌زدگی بی‌جا در زمینه مذاکرات پرهیز شود

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۵:۰۵:۱۳
کد خبر: ۲۷۶۳۴۲
مذاکرات هسته‌ای دستاوردهای بسیاری به همراه داشت/از ذوق‌زدگی بی‌جا در زمینه مذاکرات پرهیز شود
امام جمعه قم با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: نباید ذوق‌زدگی بیجا داشت، از حکمت و درایت نباید غافل باشیم، چراکه مهم‌ترین مسئله، تکیه بر توان داخلی و پیمودن همه مسیرهای منتهی به پیشرفت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی با اشاره به سالروز میلاد حضرت زهرا(س) عنوان کرد: زن عنصری معرفتی در اسلام است؛ پیامبر اکرم(ص) در مورد کرامت و شخصیت زنان و حفظ جایگاه آنان طبق الگویی که اسلام نشان داده الگوی همه ما هستند.

آیت‌الله اعرافی به 20 فروردین روز فناوری هسته‌ای و همچنین مذاکرات با 1+5 اشاره کرد و گفت: بیانات مقام معظم رهبری در روز گذشته بسیار راهگشا و نشان‌دهنده مسیری بود که دولت و ملت باید بپذیرند؛ از تیم مذاکره‌کننده تشکر می‌کنیم که راهی سخت را می‌پیمایند و امیدواریم توفیق نصیب همه ملت ایران شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: مذاکرات دستاوردهایی داشت از جمله اینکه دنیا و همه قدرت‌های زورگو هم ایران هسته‌ای را پذیرفت، کشوری که با پای خود این فناوری پیچیده را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با تکیه بر قدرت لایزال الهی و نیروی خودباوری ملت پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، اضافه کرد: قدرت‌های جهانی در مقابل رشادت و مقاومت ملت ایران کوتاه آمدند و اصل این موضوع را که باید با زبان مذاکره سخن بگویند پذیرفتند، چراکه دریافته‌اند در مقابل ملت ایران نمی‌توان از موضع زور سخن گفت.

آیت‌الله اعرافی، غنی‌سازی در داخل کشور را از دیگر دستاوردهای مذاکرات اخیر دانست و تأکید کرد: این دستاوردهای قابل تقدیر هستند، اما نکاتی هم هستند که نباید مورد غفلت قرار گیرند، نخست اینکه تفسیرهای مختلفی توسط کاخ سفید ارائه شده، در حالی که اینگونه تفسیرها که کرامت ملت ایران را نادیده بگیرند قبول نداریم؛ عدم شفافیت در بخش‌هایی از مذاکرات هم مشکلی است که باید در ادامه راه برطرف شوند و دیگر اینکه موضوع مذاکرات هم فقط مربوط به مسائل هسته‌ای هستند، مبحث دیگری مطرح نخواهد شد و تحریم‌ها هم باید به یکباره برداشته شوند.

خطیب جمعه قم یادآور شد: دنیا بداند که دولت و ملت ایران به تبعیت از مقام معظم رهبری بر مجموعه مواضعی تأکید دارند و اهل گفت‌وگوی عاقلانه هستند و در عین حال هرجا که کرامت و عزت خود را پایمال شده ببیند، یکپارچه در مقابل زورگویی خواهند ایستاد.

وی با بیان اینکه نباید ذوق‌زدگی بی‌جا داشت، متذکر شد: از حکمت و درایت نباید غافل باشیم، چراکه مهم‌ترین مسئله، تکیه بر توان داخلی و پیمودن همه مسیرهای منتهی به پیشرفت است.

آیت‌الله اعرافی به حوادث یمن اشاره کرد و توضیح داد: عربستان که همواره روی خوش ایران را مشاهده کرده، در برخی صحنه‌ها عملکرد صحیحی نداشته است، در حالی که ایران اسلامی همواره آماده تعامل منطقی است؛ بازی با آتش عربستان در یمن شروعی است که پایانش برای سعودی‌ها بسیار تلخ است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، فقدان ملاک‌های مشروعیت و بین‌المللی در حکومت عربستان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: تولید اندیشه‌های تکفیری و ترور در این کشور، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران، حضور نظامی در بحرین علیه ملت مقاوم این کشور، عدم کمک به فلسطین از سوی هیچ یک از کشورهای مدعی حوزه خلیج فارس و حتی همکاری با دشمنان ملت اسلام، کشتار حجاج، بی‌توجهی به حقوق ملت خویش و رعایت نکردن کرامت زوار که حادثه اخیر برای ملت ایران بسیار سنگین بود از جمله ویژگی‌های سعودی‌هاست.

وی بیان کرد: حمله به یمن هیچ منطقی ندارد و برخلاف موازین حقوقی جهانی است؛ این حمله زیرساخت‌های زندگی یک ملت را از بین می‌برد و با حقوق بشر مغایرت دارد، چراکه حتی اجازه نمی‌دهند به مجروحان این کشور کمک‌رسانی شود؛ آمریکایی‌ها هم بدانند که حمایت از این حمله، بازی با آتشی است که عاقبتی ندارد و عاقبت خودشان را می‌سوزاند.

آیت‌الله اعرافی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی همواره پشتیبان مظلومان عالم بوده است عنوان داشت: امیدواریم به زودی جنایتکاران عالم به عقوبت اعمال ننگین خود برسند و نور الهی بر همه سرزمین‌ها تابیده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز