بزرگداشت مقام سپهبد شهید صیاد شیرازی در همدان برگزار شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۰۹:۴۲:۲۶
کد خبر: ۲۷۶۴۳۸
بزرگداشت مقام سپهبد شهید صیاد شیرازی در همدان برگزار شد
مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی در همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، بزرگداشت شانزدهمین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار همدان، خجسته نماینده مردم همدان در مجلس، فرماندهان ارشد نظامی استان، فرمانداران و سایر مسؤولان در مسجد مهدیه برگزار شد و هم‌رزمان این شهید به بیان خاطراتی از او پرداختند.

* حجت‌الاسلام عباسی: بزرگداشت شهدا با ادامه راهشان میسر می‌شود

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در این مراسم با بیان اینکه امروز آزادگی، اقتدار و شرفمان را مدیون خون شهدا و سرداران و فرماندهان شهیدی هستیم که در دوران جنگ و بعد از آن گمنام بودند، گفت: بزرگداشت شهدا تنها با شناخت آنها و ادامه راهشان میسر می‌شود و تلاش برای معرفی شهدا مهمترین کار در جامعه است.

حجت‌الاسلام واحد عباسی ادامه داد: شناختن شهیدصیاد شیرازی کار من و امثال من نیست و باید از هم‌رزمان او درباره شخصیت این شهید بزرگ سؤال کرد.

وی اضافه کرد: شهیدصیاد مملو از پارسایی، اخلاص و عبودیت بود و همچون مولایش علی(ع) در عین شجاعت، مظلوم بود و در مظلومیت به شهادت رسید.

عباسی ولایت‌پذیری را از ویژگی‌های بارز این مجاهد باتقوا دانست و گفت: او عالمانه در راه انقلاب قدم گذاشت و همواره تابع محض ولایت بود.

وی ساده‌زیستی، انس با قرآن و دعا، دانش بسیار، صبر و آرامش در برخورد با مشکلات، توجه به نماز اول وقت و مردم‌داری را از دیگر ویژگی‌های شهیدصیاد شیرازی خواند و افزود: داشتن سه عنصر ایمان، اخلاق و اطاعت‌پذیری او را به قهرمان ارتش تبدیل کرده بود.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به اینکه شهیدصیاد به هیچ یک از احزاب سیاسی وابستگی نداشت، اولین و آخرین دغدغه شهیدصیاد شیرازی را وحدت همه نیروهای مسلح به عنوان زیرمجموعه ولایت‌فقیه خواند و گفت: ما هم باید منش و زندگی این شهید بزرگ را الگوی خود قرار دهیم و از رشادت‌های او درس بگیریم تا بتوانیم در مقابل استکبار بایستیم.

در ادامه مراسم امیرحسن خلیلی، رئیس کانون بازنشستگان استان همدان و از هم‌رزمان شهیدصیاد شیرازی و نیز امیرسرتیپ جوادی از دیگر هم‌رزمان این شهید به بیان خاطراتی از این شهید پرداختند.

* امیر جوادی: شهیدصیاد شیرازی ذوب در ولایت بود

امیرسرتیپ جوادی، از یادگاران هشت سال دفاع مقدس نیز به تلاش بی‌وقفه شهیدصیاد شیرازی برای بیرون راندن ضدانقلابیون از استان کردستان اشاره کرد و گفت: شهیدصیاد چه در لباس نظامی، سپاهی و بسیجی و چه در لباس مردمی همواره ذوب در ولایت بود و در جهت دستورات ولایت‌فقیه با تمام دل و جان حرکت می‌کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان سعی در ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش داشتند، ادامه داد: شهیدصیاد با ادغام نیروهای سپاه، ارتش، بسیج و مردم در جهت وحدت نیروها حرکت می‌کرد و به پیروزی هم رسید.

جوادی علاقه به روحانیت، حفظ مودت بین نیروها و چشم‌پوشی از متعلقات دنیا را از ویژگی‌های شهیدصیاد شیرازی خواند و افزود: او مطلقاً به دنیا وابسته نبود گویا آماده رسیدن به خدا بود و افسری بود که برای تمام رزمندگان به عنوان یک الگو مطرح می‌شد.

 

 

 

نظر شما