استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی خلیج فارس در هرمزگان

۱۳۹۴/۰۱/۲۲ - ۱۰:۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۷۶۴۷۸
استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی خلیج فارس در هرمزگان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تاکید کرد دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس در هرمزگان استقرار یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، علیرضا درویش نژاد در جمع خبرنگاران گفت: روز ملی خلیج فارس مصادف با آْزاد سازی جزیره هرمز از اشغال پرتغالی ها می باشد و پیشنهاد نام گذاری این روز نیز توسط یک پژوهشگر هرمزگانی مطرح گردید و با توجه به اینکه هرمزگان دارای بیشترین خط ساحلی، موقعیت استراتژیک خاص در تنگه هرمز و جزیره ابوموسی و نظارت بر ۱۴ جزیره از ۱۶ جزیره خلیج فارس را عهده دار می باشد از قدیم الایام به عنوان مدافع اصلی خلیج فارس مطرح بوده است.

وی افزود: با توجه به موارد فوق پیشنهاد برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس از سوی این اداره کل در پنج سال قبل به وزارتخانه ارائه گردید که پس از تایید تاکنون چهار دوره جشنواره در سراسر کشور با محوریت و مرکزیت هرمزگان با حضور پژوهشگران مطرح جهانی،مقامات عالی رتبه کشور و هنرمندان طراز اول برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: از سال گذشته و در چهارمین دوره برگزاری جشنواره، ادعاهایی از سوی سایر استان های ساحلی جهت برگزاری این جشنواره در آن استان ها مطرح گردید که تا به امسال نیز ادامه داشت و مقامات وزارتخانه نیز این پیشنهاد را با استان مطرح کردند که دفاعیات لازم انجام پذیرفت و استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و سایر بخش ها نیز مکاتبات، رایزنی ها و حمایت های جدی برای استمرار این جشنواره در هرمزگان انجام دادند که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

درویش نژاد اظهار داشت: علیرغم تلاش های صورت گرفته برای انتقال دبیرخانه این جشنواره به استان بوشهر با اقدام به موقع و پیگیری های مستمر و دستور قاطع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مسئله منتفی گردید و دبیرخانه جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس برای همیشه در هرمزگان باقی می ماند.

وی به برنامه های تدارک دیده شده برای روز ملی خلیج فارس در هرمزگان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های لازم هم در سطح کشور و هم در استان توسط دبیرخانه دائمی صورت پذیرفته است و تمام جشنواره های موضوعی در سراسر کشور با محوریت و هماهنگی هرمزگان اجرا می شود که متعاقبا بصورت مجزا کلیه برنامه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما