استاندار آذربایجان شرقی:

باغ‌موزه دفاع مقدس باید نشان‌گر هنر آذربایجان باشد

۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۰۲:۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۷۶۸۱۴
باغ‌موزه دفاع مقدس باید نشان‌گر هنر آذربایجان باشد
جبارزاده با اشاره به این که باغ‌موزه دفاع مقدس یک کار هنری است، گفت: این مجموعه علاوه بر این که ادای دینی به ساحت شهدای والامقام است، باید نشان‌گر فرهنگ و هنر آذربایجان نیز باشد.

استاندار آذربایجان شرقی بر تدوین برنامه‌ای دقیق، علمی، منطقی و واقع‌بینانه برای پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همت مسوولان در مدت زمان کوتاهی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، اسماعیل جبارزاده در جلسه هیات امنای باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز، تعیین تکلیف این پروژه را یکی از مهم‌ترین تصمیمات سال گذشته دانست و افزود: علاقمندیم این پروژه را تا پایان فعالیت دولت یازدهم به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به این که باغ‌موزه دفاع مقدس یک کار هنری است، گفت: این مجموعه علاوه بر این که ادای دینی به ساحت شهدای والامقام است، باید نشان‌گر فرهنگ و هنر آذربایجان نیز باشد.

جبارزاده بر همراهی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به عنوان مشاور فنی در کنار این پروژه تاکید کرد و گفت: همه هنرمندان آذربایجان باید در تکمیل این مجموعه سهیم باشند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر جلب مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی در اجرای پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس تاکید کرد و با اشاره به این که شهرداری تبریز متولی اجرای این پروژه است، افزود: البته نباید انتظار داشته باشیم که شهرداری به تنهایی کار کند، این پروژه انجام وظیفه در قبال شهداست و همه باید در این خصوص احساس مسوولیت کنیم.

وی تصویب طرح جامع باغ‌موزه دفاع مقدس در هیات امنای این مجموعه را خواستار شد و گفت: این برنامه باید دقیق، علمی و منطقی بوده و زمان‌بندی آن بر اساس واقعیات باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: مرکز فرهنگی باغ‌موزه دفاع مقدس 80 درصد و یادمان شهدای گمنام 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عزت‌الله جعفری افزود: برای اتمام این پروژه 30 المان تعریف شده است که با توافق صورت گرفته با شهرداری تبریز و بر اساس اولویت‌بندی حداکثر تا چهار سال آینده به اتمام می‌رسد.

شهردار تبریز هم از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار برای احیای پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس و 10 میلیارد تومان برای ساختمان‌های این مجموعه از سوی شهرداری خبر داد و گفت: با مشارکت شهرداری‌های مناطق در قسمت‌های مختلف این پروژه، در سال جاری در مجموع بالغ بر 20 میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز در این پروژه هزینه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز