عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

درآمد ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده منبعی پایدار برای شهرداری ها باشد

۱۳۹۴/۰۱/۲۳ - ۱۵:۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۷۶۸۵۵
درآمد ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده منبعی پایدار برای شهرداری ها باشد
درآمدهای ناشی از اجرای قانون ارزش افزوده می تواند منبع دائمی برای شهرداری ها باشد و تمامی آن به این ارگان تعلق بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، احد چگینی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا بیش از 80 درصد این منبع درآمدی به شهرداری ها اختصاص پیدا می کند، افزود: امسال که زمان اجرای آزمایشی این قانون رو به اتمام است، در اصلاح و فراهم آوردن مقدمات برای اجرای دائمی آن ضوابطی تدوین شود تا به شهرداری ها تعلق بگیرد.

چگینی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون کمتر از 20 درصد این قانون به شهرداری تعلق می گیرد و در حالیکه اگر این درصد افزایش پیدا کند، شهرداری به درآمد دیگری نیازمند نخواهد بود.

نماینده استان در شورای عالی استان ها در ادامه با تأکید بر اصلاح قوانین فعلی که موانع بیشماری را پیش روی شهرداری ها به وجود آورده است، اضافه کرد: تغییر برخی قوانین و تدوین قوانین دیگری که خلأ آنها وجود دارد، قابلیت طرح در شورای عالی استان ها را دارند تا به سمت اصلاح وضع موجود و ایجاد تغییرات بیشتر پیش برویم.

وی در ادامه با انتقاد به اینکه برق منطقه ای قزوین از سال 76 زیر نظر استان زنجان است، ادامه داد: این اقدام موجب شده 80 درصد هزینه های استان زنجان را قزوین متقبل شود و درآمدهای حاصل از این بخش تماما به قزوین تعلق نگیرد و لازم است که هرچه زودتر این تفکیک از زنجان و تعلق این اداره به قزوین انجام شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به کمبود آب در باغستان های سنتی قزوین و اشاره به منابع آبی که می تواند به این بخش تعلق بگیرد، ادامه داد: منابع آبی و سیلاب های شمال شهر می تواند منبع خوبی برای تامین آب باغستان ها باشد چراکه این رگ های حیاتی از 500 سال پیش به عنوان منبعی پایدار برای باغستان ها به شمار می آید.

این مقام مسئول تاکید کرد: به عقیده من شریان های حیاتی باغستان ها را باید در شمال شهر جست و جو کرد و به عنوان نمونه آب رودخانه رشته، دلیچای و زویارو می تواند منبع مناسبی برای باغستان ها باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز