رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

راه اندازی رشته‎های تخصصی مغز و اعصاب و چشم‎پزشکی در دانشکده پزشکی همدان

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۱۳:۰۶:۵۶
کد خبر: ۲۷۷۱۵۲
راه اندازی رشته‎های تخصصی مغز و اعصاب و چشم‎پزشکی در دانشکده پزشکی همدان
سید حبیب‏ الله موسوی‌بهار گفت: در راستای توسعه آموزشی دانشگاه امسال رشته‎های تخصصی مغز و اعصاب و چشم‎پزشکی در دانشکده پزشکی همدان راه‎اندازی می‌‏شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در راستای توسعه آموزشی دانشگاه امسال رشتههای تخصصی مغز و اعصاب و چشمپزشکی در دانشکده پزشکی همدان راهاندازی می‌‏شود.

سید حبیب‏ الله موسوی‌بهار اظهار داشت: توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی در بخش آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مهمترین اولویتهایی است که با جدیت بیشتری پیگیری میشود چراکه در سال گذشته 8 رشته تحصیلات تکمیلی جدید در دانشگاه راهاندازی شد.

وی افزود: همچنین برای نخستین بار مجوز تربیت پزشک در رشتههای فوق تخصصی نوزادان و آی.سی.یو بزرگسالان در دانشگاه علوم پزشکی همدان اخذ شد و جذب دانشجو به تعداد 2 یا 3 نفر از اوایل مهر ماه امسال انجام می‌‏شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: همچنین معاونت آموزشی این دانشگاه به عنوان قطب آموزشی غرب کشور انتخاب شده است و موافقتهای اولیه برای راهاندازی دانشکده طب سنتی نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت شده است.

وی گفت: در کل کشور 12 دانشگاه مجوز تربیت دانشجو در سطح فوق تخصصی را دارند که دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز این توفیق را کسب کرده است و بر این اساس این مرکز دانشگاهی به باشگاه دانشگاههای تربیتکننده نیروی فوق تخصص پیوست.

موسویبهار ابراز کرد: رشتههای تخصصی در دانشکده پزشکی این دانشگاه در قالب 16 رشته تعریف شده است و در دانشکده دندانپزشکی شامل 10 رشته تخصصی میشود و براساس برنامه‌ریزیهای انجام شده باید تمام گروههای آموزشی از تحصیلات تکمیلی برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: از مهمترین اولویتهای امسال در بحث توسعه آموزشی دانشگاه دریافت مجوز در تربیت پزشک در رشتههای تخصصی جراحی مغز و اعصاب و چشم‌پزشکی است و همچنین درخواست دریافت مجوز برای راهاندازی بیش از 16 رشته دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد و PHD شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره وضعیت شعبه بینالملل نیز گفت: اکنون دانشجویان خارجی از کشورهایی از جمله تاجیکستان و کردستان عراق در این شعبه مشغول به تحصیل هستند که البته برای نخستین تعدادی دانشجوی خارجی برای تربیت دستیار تخصصی جذب شده است که در حال تکمیل مراحل ثبتنام خود هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز