معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین:

کانون های دانش آموزی در ۱۴۰ مدرسه قزوین تشکیل می شود

۱۳۹۴/۰۱/۲۴ - ۱۵:۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۷۷۲۰۷
کانون های دانش آموزی در ۱۴۰ مدرسه قزوین تشکیل می شود
نادر میرزایی از تشکیل کانون های دانش آموزی در 140مدرسه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، نادر میرزایی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار داشت: این کانون ها براساس تفاهم نامه سازمان جوانان هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش به صورت نظام مند در مدارس مقطع متوسطه اول تشکیل می شوند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان در این کانون ها با فعالیت های مشترک و همکاری با یکدیگر نقش های مدیریتی را تمرین کرده و به انجام فعالیت ها می پردازند.

میرزایی هدف از تشکیل کانون های دانش آموزی هلال احمر در مدارس را نهادینه کردن فرهنگ صلح و دوستی در بین دانش آموزان و خانواده ها و توسعه و ترویج آنها در بین اقشار مختلف جامعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای سرپرست این کانون ها از بین خود دانش آموزان انتخاب و با گذراندن دوره های آموزشی ویژه در قالب آموزش همسالان به دانش آموزان دیگر آموزش می دهند.

میرزایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی دادرس به عنوان یکی دیگر از برنامه های مشترک بین هلال احمر و آموزش و پرورش گفت: در قالب این طرح دانش آموزان در بخش های مختلفی مانند پناهگیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، حمایت حیاتی پایه، احیای قلبی و ریوی، حمل مصدوم، خون ریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری، چادر زنی و اطفای حریق آموزش می بینند.

این مسوول یادآور شد: براساس توافقات انجام شده تمام مدارسی که طرح دادرس را اجرا می کنند ملزم به تشکیل کانون های دانش آموزی هستند.

میرزایی گفت: این کانون ها تا سقف 200 مدرسه در استان امکان تشکیل دارند که در مرحله اول در 140مدرسه تشکیل می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: جلب مشارکت موثر جوانان و آموزش برای فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه را از وظایف اصلی سازمان جوانان هلال احمر ذکر کرد و افزود: فعالیت این سازمان در چارچوب فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه بر اساس تعالیم دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری انجام می شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز