استاندار هرمزگان در همایش زن و زندگی:

زنان اخلاق و الگوی اسلامی را در خانواده و جامعه ترویج کنند

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۷:۳۶:۳۸
کد خبر: ۲۷۷۲۵۲
زنان اخلاق و الگوی اسلامی را در خانواده و جامعه ترویج کنند
استاندار هرمزگان گفت: وظیفه زنان این است که در عمل اخلاق و الگوی اسلامی را هم در خانواده و هم جامعه پیاده کنند و ما وظیفه داریم در جهت ترویج اخلاق بکوشیم و در جهت معرفی الگوهای نمونه خود در دنیای مادی فعلی بکوشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، دکتر جاسم جادری در همایش زن و زندگی که به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن در بندرعباس برگزار شد، عنوان کرد: این ایام به بهترین زن عالم تعلق دارد و در بین زنان عالم چهار زن به عنوان الگو و انسان فرهیخته کامل معرفی شدند که در راس آنها حضرت فاطمه (س) قرار دارد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا به عنوان انسانی وارسته الگوی نمونه زنان عالم است و براساس حدیث قدسی حضرت فاطمه محور خلقت است.

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه در دنیای مادی امروز تلاش های بیهوده ای برای از بین بردن حق می شود اما اراده خدا بر این است که حق پایدار باشد، افزود: حق همان طور که در عاشورا نیز این مسئله را مشاهده کردیم، از بین نمی رود.

جادری تصریح کرد: سرزمین عربستان دچار حاکمیت جهل و کفر و بت پرستی بود و انسان های موحد و هرکسی که از خدا حرف می زد را به زنجیر می کشیدند اما در آن زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) با رسالت خویش، ریشه کفر و بت پرستی را از بین برد و امروز نیز حاکمیت جهل در عربستان تکرار شده و همچنین طغیان یهود در سرزمینهای اشغال شده نیز تکرار شده است که بلاهای بسیاری را بر سر مسلمانان و انسانیت می آورند.

وی زنان مومن جامعه امروز را مایه امید و الگو و نمونه ای برای زنان دانست و بیان داشت: باید خودمان خوب باشیم اما تاثیرگذاری ما نیز مهم است چون امروز با جامعه ای مواجه هستیم که شبکه های ماهواره ای تبلیغ ضداخلاق را می کنند و متاسفانه سریال های تلویزیونی کشوری همچون ترکیه بر ضداخلاق است و در عربستان نیز در ظاهر دین داری می کنند اما در درون کثیف ترین کارها را انجام می دهند و چندین روز است که بر سر مردم یمن بمب می ریزند و ادعای دین داری هم دارند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان علت پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران را دفاع از مظلوم و الگو قرار دادن اسلام و اهل بیت (ع) دانست و اظهار داشت: اگر خانواده ها و به خصوص مادران ما به اخلاق پایبند نباشند، دچار مشکل خواهیم شد و اولین مدیر خانواده، زن است و اگر زن خوب مدیریت کند آن خانواده سالم است و در غیر این صورت اگر زن به دنبال زیورآلات و ظواهر زندگی باشد، دچار مشکل خواهیم شد.

جادری خاطرنشان کرد: اگر خانواده های معتقد و مسلمان نبودند نظام اسلامی ما نمی توانست در برابر این همه توطئه دوام بیاورد و اگر بخواهیم زندگی غربی را ملاک بگیریم آنها هیچ تعریفی غیر از شهوات و استفاده از ظاهر دنیا ندارند اما مبنای ما ترویج اخلاق و پرورش فرزندان خود براساس مکتب حضرت زهرا (س) است و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با ظلم است که دلیل آن وجود خانواده ها و زنان پاک است.

وی اضافه کرد: امروز تنها مانع در برابر داعش و وهابیت و سلفی گری و بسیاری مشکلات، جهوری اسلامی ایران است و باید به این مکتب و دین و نظام خود افتخار کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: وظیفه زنان هم این است که در عمل اخلاق و الگوی اسلامی را هم در خانواده و هم جامعه پیاده کنند و ما وظیفه داریم در جهت ترویج اخلاق بکوشیم و در جهت معرفی الگوهای نمونه خود در دنیای مادی فعلی بکوشیم.

نظر شما