افت شدید منابع آبی چاه های شهر همدان

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۱۱:۴۶:۰۰
کد خبر: ۲۷۷۳۹۸
افت شدید منابع آبی چاه های شهر همدان
مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان از افت شدید منابع آبی چاه های همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، حسین آذر تکین در کمیته حفاظت از منابع آب شهرستان همدان، با اشاره به مدیریت مصرف در منابع آبی اظهار کرد: برای مدیریت و جلوگیری از هدر رفت و پرت آب اقداماتی از جمله راه اندازی اکیپ هایی برای نشت یابی شبکه ها که در همدان به 16 درصد می رسد، انجام شده است.

آذرتکین با بیان اینکه در اقدام نشت یابی موفق بودیم، تصریح کرد: در بیشتر مناطق به ویژه بافت های قدیمی این کار در حال انجام بوده و لوله هایی که دارای شکستگی پنهان هستند نیز آشکارسازی شده است.

وی اذعان کرد: در حال حاضر پنج فشارشکن هوشمند در همدان وجود دارد که قابل تنظیم است.

آذرتکین یادآور شد: با استفاده از مدیریت مصرف توانستیم میزان تولید را ثابت نگهداریم و در بخش کشاورزی پساب تحویل داده و آب شرب تحویل بگیریم.

وی در پایان به اظهار کرد: به محض اینکه بارندگی خوبی در همدان آغاز می شود کنترل مردم در مصرف آب سخت تر شده و با مصرف بی رویه مردم روبرو هستیم.

6 روستا در همدان با بحران آب مواجه هستند

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان گفت: 6 روستا در همدان، با بحران شدید آب مواجه است.

"هوشنگ ملکی" با بیان اینکه 72 روستای پرجمعیت در همدان، 94 درصد جمعیت روستای این شهرستان را شامل می شوند، اظهار کرد: 51 روستای همدان با مشکل تامین آب مواجه هستند.

وی ادامه داد: در برنامه کوتاه مدت 20 حلقه چاه حفاری و تعمیر شده و در بخش آبرسانی سیار نیز در سال 92 به 14 حلق چاه و در سال 93، به 30 روستا به صورت ثابت و دو روستا به صورت موردی آبرسانی شده است.

2050 انشعاب غیرمجاز در روستاهای همدان شناسایی شد

ملکی در بخش دیگری از شناسایی دو هزار و 50 انشعاب غیرمجاز در روستاهای همدان خبر داد و افزود: ابتدا این انشعابات قطع شد و در ادامه هزار و 600 حلقه چاه به صورت قانونی دارای انشعاب شدند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته، کل اعتبارات صرف کلرزنی و اصلاح و توزیع شبکه های آب روستایی شد که امسال نیز قصد داریم اعتبارات را به این زمینه اختصاص دهیم.

وی در پایان از جذب چهار میلیارد تومان اعتبارات ملی برای تکمیل مجتمع ‌های آبرسانی شهرستان همدان خبر داد و یادآور شد: در صورت تکمیل شدن مجتمع ‌های آبرسانی همدان، 35 روستا تحت پوشش قرار می گیرد و مشکلات تامین آب آن ها بسیار کاهش می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز