تخلیه و بارگیری ۴ میلیون تن کالا در بندر کیش طی سال ۹۳

رشد ۹۷ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۰۷:۵۴:۲۴
کد خبر: ۲۷۷۵۶۲
رشد ۹۷ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری حدود 4 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس طی سال 93 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمود قنبری ضمن تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخش های کالا و مسافر طی 12 ماهه سال 93، گفت: طی مدت یادشده، در مجموع 3 میلیون و 816 هزار تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که 33 درصد بیشتر از مدت مشابه است.

وی اضافه کرد: از این میزان، 3 میلیون و 512 هزار تن کالاهای غیر نفتی و 304 هزار تن به آن کالاهای نفتی اختصاص دارد که به ترتیب 34 و 22 درصد افزایش داشته است.

 قنبری سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را 110 هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، 103 هزار تن مربوط به فعالیت های واردات و 7 هزار تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص دارد که در زمینه واردات 9 درصد و در زمینه صادرات 97 درصد رشد را شاهد بوده ایم.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر طی 12 ماهه سال گذشته را 3 میلیون و 402 هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 34 درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه جزیره کیش به عنوان یکی جزایر دارای جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: طی سال گذشته، در مجموع 387 هزار مسافر در این جزیره جابجا شدند.

قنبری در پایان اضافه کرد: طی 12 ماهه سال گذشته، 263 هزار و 59 نفر سفر از طریق شناورهای تفریحی نیز در این بندر به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است، بندر کیش با بهره مندی از 14 پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از 4 میلیون تن و ظرفیت جابجایی 730 هزار مسافر دریایی در سال است.

یادآور می شود، این بندر با آبخور حداکثری 7.5 متر قابلیت پهلودهی کشتی هایی تا ظرفیت 12 هزار تن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز