مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

ورزش روابط اجتماعی بانوان را تقویت می کند

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۰۹:۵۷:۲۲
کد خبر: ۲۷۷۶۳۱
ورزش روابط اجتماعی بانوان را تقویت می کند
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: ورزش روابط اجتماعی بانوان را تقویت می کند و منجر به نشاط و سلامت بانوان در عرصه های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، ماریا موسوی در همایش نقش ورزش در سلامت بانوان با اشاره به نرخ پایین سرانه ورزشی زنان به خصوص در مرکز استان، بیان کرد: برای داشتن یک جامعه سالم و بانشاط ابتدا باید زیرساخت های لازم آماده شود.

وی افزود: برای رفع این مشکل، پس از پیگیری ها و رایزنی های لازم در سال جاری، شاهد احداث مجتمع ورزشی اختصاصی بانوان در اردبیل خواهیم بود.

وی در خصوص پارک بانوان اردبیل نیز گفت: با حمایت اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل، موضوع انتقال پارک بانوان به پارک لاله در دست بررسی است و درصورت تصویب شورای شهر این انتقال صورت خواهد گرفت.

وی افزود: پارک بانوان فعلی اردبیل به دلیل قرار گرفتن در حصار ساختمان های بلندمرتبه امکان حضور آزادانه بانوان را با مشکل مواجه ساخته و مورد استفاده تعداد اندکی از بانوان قرار گرفته است.

او اظهار کرد : ورزش یکی از ابزار های مهم رشد فکری و جسمی افراد در جامعه است و با توجه به این که زنان بیشتر از مردان در معرض بیماری های استخوانی بویژه پوکی استخوان قرار می گیرند، ورزش برای این قشر اهمیت بیشتری دارد.

موسوی گفت: سلامت هر یک از اعضای خانواده، به ویژه بانوان که نقش مادری را بر عهده دارند، به طور مستقیم بر سلامت خانواده تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: نگرش یک زن نسبت به جسم و عملکرد فیزیکی بدنش، در نگرش های کلی او تاثیر مستقیم دارد، زیرا سلامت جسم و روان یک مادر، روابط اجتماعی وی با دیگران را شکل می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز