رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تأکید کرد:

منابع مالی فدراسیون دوچرخه سواری نسبت به ۱۰ سال پیش به کمتر از یک پانزدهم رسیده است

۱۳۹۴/۰۱/۲۶ - ۱۳:۰۸:۱۰
کد خبر: ۲۷۷۷۳۰
منابع مالی فدراسیون دوچرخه سواری نسبت به ۱۰ سال پیش به کمتر از یک پانزدهم رسیده است
خسرو قمری گفت: منابع مالی فدراسیون دوچرخه سواری نسبت به 10 سال پیش به کمتر از یک پانزدهم رسیده و با وجود کمترین منابع توانستیم عناوین خوبی در مسابقات مختلف کسب کنیم و عملکرد رضایت بخشی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،رئیس فدراسیون دوچرخه سواری  در مجمع عمومی سالیانه هیئت دوچرخه سواری استان همدان افزود: باید به سمت و سوی رشته هایی برویم که متناسب با ظرفیت های موجود در استانها باشد و رشته ها را بر اساس ظرفیت ها اولویت بندی کنیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون دوچرخه سواری ایران در بین فدراسیون های آسیا رتبه اول را داشته است، اظهار داشت: در رنکینگ انفرادی مسابقات آسیایی نفرات اول تا سوم و هفتم رده بندی به فدراسیون دوچرخه سواری ایران اختصاص دارد که نتیجه تلاش رکابزنان در تمامی استان های کشور است.

قمری در ادامه یادآور شد: برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، دوچرخه سواران ایرانی توانستند در مسابقات آسیایی اینچئون سه مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز کسب کنند و در مسابقات تایلند نیز با وجود کمترین نفرات، ورزشکاران ما موفق به کسب 9 مدال شدند.

وی به دیگر موفقیت های فدراسیون دوچرخه سواری اشاره و تصریح کرد: این فدراسیون پس از فدراسیون بوکس توانست یک سهمیه مستقیم برای حضور در مسابقات المپیک کسب کند که امیدواریم تا پایان مهرماه با کسب دو سهمیه دیگر، بتوانیم با سه سهمیه در المپیک حضور داشته باشیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تأمین منابع مالی را از عمده ترین نیازهای ورزش دانست و افزود: ما در سالهای گذشته برای تأمین وسایل و تجهیزات جهت اعزام ورزشکاران به مسابقات هزینه های سنگینی را متحمل شدیم به طوریکه برای خریداری هر دوچرخه پیست 49 میلیون تومان هزینه کردیم.

وی ادامه داد: منابع مالی فدراسیون دوچرخه سواری نسبت به 10 سال پیش به کمتر از یک پانزدهم رسیده و با وجود کمترین منابع توانستیم عناوین خوبی در مسابقات مختلف کسب کنیم و عملکرد رضایت بخشی داشته باشیم.

خسرو قمری با بیان اینکه مشکلات مالی ورزش در دو سال اخیر غیر قابل مقایسه با گذشته است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول این دو سال ما به سختی توانستیم منابع مالی را تأمین کنیم و اختصاص اعتبارات به هیئت های ما در استانها نیز با کاهش قابل توجهی روبه رو بود.

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه هیئت دوچرخه سواری استان همدان با حمایت اداره کل ورزش و جوانان و همچنین ریاست این هیئت توانست بخشی از مشکلات مالی را برطرف کند و  با وجود این مشکلات عملکرد قابل قبولی را داشته باشد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه یادآور شد: اختصاص کمترین منابع مالی به هیئت ها باعث شرمندگی است به طوریکه ما در سال گذشته تنها موفق به اختصاص یک میلیون تومان به هیئت دوچرخه سواری استان همدان شدیم و هزینه ها با حمایت ورزش و جوانان و ریاست هیئت دوچرخه سواری استان تأمین شده است.

وی ضمن ابراز رضایتمندی از حمایت اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه ها از رشته و هیئت دوچرخه سواری استان همدان، گفت: در تعداد زیادی از استانها ما شاهد چنین حمایتی نیستیم اما در همدان تعامل خوبی بین هیئت دوچرخه سواری با اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه ها ایجاد شده است.

قمری با تأکید بر تقویت رشته دوچرخه سواری در مدارس با همکاری آموزش و پرورش، اظهار داشت: ما در طول سالهای گذشته پیگیری های مستمری جهت استعدادیابی و رشد دوچرخه سواری با عنوان ورزش همگانی در مدارس داشتیم اما با توجه به خطرات و مشکلاتی که این رشته در شهرها و به ویژه کلانشهرها دارد، موانعی در این راستا دیده می شود.

وی همچنین تصریح کرد: رشته دوچرخه سواری جزء رشته های مصوب آموزش و پرورش نیست اما با این وجود پیگیری های بسیاری برای استفاده از ظرفیت مدارس در استعدادیابی دانش آموزان در این رشته انجام شده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به درخواست رئیس هیئت دوچرخه سواری شهرستان نهاوند مبنی بر میزبانی سالیانه مسابقات دو مرحله ای دوچرخه سواری در این شهرستان، تأکید کرد: ما آمادگی داریم که از برگزاری مسابقات در این شهرستان حمایت و پشتیبانی لازم را داشته باشیم و این مسابقات را در تقویم جهانی دوچرخه سواری نیز ثبت کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری هر مسابقه در استانها در ارزیابی عملکرد آنها 150 امتیاز دارد که استان همدان نیز می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود از این فرصت استفاده کند.

قمری در ادامه از هیئت دوچرخه سواری استان همدان خواست تا ارتباط و تعامل مثبتی را با هیئت های شهرستانها داشته باشد و در این رابطه گفت: انتظار ما از هیئت دوچرخه سواری استان حمایت از هیئت های شهرستانی و تقویت رشته دوچرخه سواری در شهرستان ها است از طرفی شهرستانها نیز موظفند که گزارش عملکرد خود را در این زمینه به هیئت استان ارائه دهند و ارتباط مستمری با هیئت استان داشته باشند.

وی در پایان سخنان خود بیان اینکه از هرگونه درخواست میزبانی مسابقات دوچرخه سواری در استان همدان میزبانی می کنیم، یادآور شد: امیدواریم با توجه به عملکرد مثبت هیئت دوچرخه سواری استان شاهد قرار گرفتن این استان جزء استانهای اول تا ششم در رشته دوچرخه سواری باشیم.

نظر شما