در ایام نوروز اتفاق افتاد:

فروش دو و نیم میلیاردی صنایع دستی سمنان

۱۳۹۴/۰۱/۲۷ - ۱۰:۱۹:۴۹
کد خبر: ۲۷۷۸۹۴
فروش دو و نیم میلیاردی صنایع دستی سمنان
در ایام نوروز امسال، 86 غرفه عرضه و فروش صنایع دستی در نقاط مختلف استان از بیست و هشتم اسفند سال 93 تا شانزده فرودین امسال برپا شد که در این غرفه‌ها صنایع دستی استان بیش از دو و نیم میلیارد ریال فروش داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از  اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان، «جعفر صفاخواه» اظهار داشت: در ایام نوروز امسال، 86 غرفه عرضه و فروش صنایع دستی در نقاط مختلف استان از بیست و هشتم اسفند سال 93 تا شانزده فرودین امسال برپا شد که در این غرفه‌ها صنایع دستی استان بیش از دو و نیم میلیارد ریال فروش داشت.

وی گفت: بر اساس آمار موجود، این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 20 درصد رشد دارد.

وی افزود: در ایام نوروز، هنرمندان استان با  23 غرفه در سمنان، 19 غرفه در شاهرود، هفت غرفه در مهدیشهر و شهمیرزاد، 18 غرفه در سرخه، 10 غرفه در دامغان، 3 غرفه در گرمسار و 6 غرفه در آرادان به عرضه و فروش صنایع دستی استان پرداختند.

صفاخواه با بیان اینکه بیشترین میزان فروش صنایع دستی در این ایام به شهرستان شاهرود با یک میلیارد ریال اختصاص دارد، افزود: در این ایام بیش از 234 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از این غرفه ها بازدید کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سفال و سرامیک، گلیم، جاجیم، نازک‌کاری چوب، روزدوزی‌های سنتی، سنگ‌های نیمه قیمتی، قلمکار، نمد، سراجی سنتی و ... از جمله صنایع دستی بومی استان سمنان است که در این بازارچه ها عرضه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز