معاون امور عمرانی استانداری:

مصوبه ماده پنج جانمایی کاربری های شهری در محل پادگان ارومیه ابلاغ شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۷ - ۱۰:۳۳:۰۸
کد خبر: ۲۷۷۹۰۲
مصوبه ماده پنج جانمایی کاربری های شهری در محل پادگان ارومیه ابلاغ شد
بهادری با اشاره به سفرهای نوروزی در استان اظهار داشت: در ایام نوروز امسال شاهد افزایش میزان مسافران و گردشگران به استان بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی؛ بهادری در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان گفت: با توجه به ایرادات اصلی طرح پیشین پس از بازبینی و کارشناسی های به عمل آمده با تغییراتی که در این طرح اعمال شد با مصوبه دوباره طرح در کمیسیون ماده پنج استان جهت اجرای مفاد آن به دستگاههای اجرایی از جمله اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ارومیه ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح به عنوان یک هویت شهری اهتمام ویژه ای شده است افزود: از 74 هکتار محدوده اراضی پادگان ارومیه در حدود 30 هکتار به عنوان فضای باز شهری با کاربری های خدماتی و فرهنگی اختصاص یافته است و به شهرداری ارومیه نیز بودجه ای برای اجرای این طرح کمک می شود تا شهرداری ارومیه برای بهره مندی بیش از پیش شهروندان از فضاهای سبز در این محدوده عملیات محوطه سازی را آغاز کند.

بهادری با اشاره به سفرهای نوروزی در استان اظهار داشت: در ایام نوروز امسال شاهد افزایش میزان مسافران و گردشگران به استان هستیم بطوریکه در این مدت در حدود 290 هزار نفردر هتل ها، مسافراخانه ها ، کمینگ ها و مدارس ومهمانسراهای ادارات پذیرش و اسکان یافته اند.

وی افزود: در مقایسه با افزایش 10 درصدی حضور مسافران وگردشگران در استان خوشبختانه با تلاش مجموعه های پلیس و سایر دستگاههای مرتبط با ایمنی حمل و نقل شاهد کاهش آمارتصادفات و جانبختگان در این ایام هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار همچنین در خصوص میزان تردد مسافران از پایانه های مرزی استان نیز گفت: پایانه مرزی بازرگان با تردد 49452 نفر مسافر ورودی به کشور و 46659 نفر مسافر خروجی بیشترین حجم تردد مسافران را درایام نوروز داشته است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش مجموعه های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام نوروز از جمله پلیس راه و راهنمایی و رانندگی، راهداری، اورژانس، هلال احمر، آموزش و پرورش و شهرداری های استان در نظارت بر روند عبور و مرور و اسکان مسافران در استان تقدیر کرد.

بهادری همچنین با تاکید بر برنامه ریزی مدیران شهری بر روانسازی ترافیک در شهرهای استان گفت: درطراحی و اجرای این طرح های توجه به مباحث اجتماعی و تامین رضایت شهروندان باید در سرلوحه برنامه مدیران قرار گیرد.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در طرح نوروزی پلیس راه که همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد 550 نفر از پرسنل پلیس در قالب 100 تیم محسوس نظارتی و 15 تیم نامحسوس به همراه 16 تیم انتظامی در محورهای استان بر عبور و مرور خودروها نظارت داشتند.

سرهنگ فرمانی افزود: خوشبختانه با تلاش تمامی دستگاههای دخیل درستاد اجرایی خدمات سفر استان و با اطلاع رسانی های به موقع از وضعیت و شرایط جاده های استان امسال در ایام نوروز شاهد کاهش 32 دردصی تصادفات منجر به فوت بوده ایم.

سرهنگ سعیدی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: در نوروز امسال با جان باختن 2 نفر از شهروندان استان در حوادث رانندگی آمار تصادفات منجر به فوت در حوادث رانندگی درون شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد کاهش داشت .

وی با بیان اینکه 52 درصد حوادث رانندگی استان مربوط به عابرین پیاده است افزود: همکاری تمامی نهادها و ارگان های مرتبط با حمل و نقل و ترافیک و اعلام هشدارهای پلیس و اطلاع رسانی سریع از وضعیت ترافیکی شهرها و جاده های استان با مشارکت صداوسیمای مرکز استان و مهاباد و سایر رسانه های اطلاع رسانی را در کاهش میزان تلفات جانی در تعطیلات نوروزی موثر بوده است.

در ادامه این جلسه در خصوص موضوع اخذ حق السهم شهرداری ها از مراکز مکانیزه فنی خودروها، هدایت ترافیکی در محدوده پروژه میدان آذربایجان نیز بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز