با حضور قوای نظامی و انتظامی استان صورت گرفت؛

رژه سالروز گرامیداشت تشکیل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۹ - ۱۲:۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۷۸۳۲۹
رژه سالروز گرامیداشت تشکیل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد
همزمان با روز 29 فروردین، سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژه قوای مسلح استان قزوین با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همزمان با روز 29 فروردین، سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژه قوای مسلح استان قزوین با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شد.

امیر عبدالرضا شهری، فرمانده قرارگاه لشگر 16 زرهی قزوین، نیز در این آئین اظهار داشت: روز ارتش در تاریخ انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که تدبیر امام راحل را یاد آور می شود.

وی ادامه داد: در زمان اوج اختلافات داخلی و با شروع تعارضات صدام به مرزهای ایران اسلامی ارتش اولین نیرویی بود که ایستادگی را آغاز کرد و پس از آن سپاه و مردمی که قلبشان برای این نظام می‌تپید وارد عرصه شدند.

این مقام مسوول با تاکید بر پیشرفت ها و تعالی های عقیدتی و معنوی که بعد از انقلاب اسلامی در ارتش صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت نیز بدنه ارتش را افراد مومن جامعه تشکیل می دادند و این مسئله را می توان از برخورد و نوع نگاه امام و اعتمادشان به این ارگان درک کرد.

 امیر شهری خاطرنشان کرد: تمامی ارگان ها و نهاد ها پس از نظام پادشاهی تغییراتی داشتند ولی این تغییر و پیشرفت‌های اعتقادی در ارتش ملموس تر است اوج رشادت و ایثارگری در راه اسلام را در هشت سال جنگ تحمیلی دشمنان شاهد هستیم.

فرمانده قرارگاه لشگر 16 زرهی استان قزوین بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که نیروهای نظامی ایران جنبه های یک قدرت دفاعی هستند و از توان خود برای تهاجم استفاده نمی کند ولی مسلما در برابر ضربه دشمنان به اسلام  ساکت نمی ماند و عکس العمل های مناسبی را در مواقع لزوم نشان می دهند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: نیروهای ما این توان را دارا هستند که در هر زمان و مکان از کشورشان دفاع مقتدرانه و بصیرتی را نشان دهند ولی در زمان صلح از مهم ترین وظایف آنها می توان به مراقبت از برخی مرزها، پاکسازی مناطق جنگی از مین و آمادگی آکادمیک رزمی اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز