استاندار البرز:

۲۹ فروردین از روزهای به یاد ماندنی و بزرگ برای ملت ایران است

۱۳۹۴/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۰:۲۲
کد خبر: ۲۷۸۶۰۳
۲۹ فروردین از روزهای به یاد ماندنی و بزرگ برای ملت ایران است
ملت ما هیچ گاه خدمات ارتش جمهوری اسلامی را که در تمامی دوره ها در کنار رزمندگان تا پایان جان ایستادند و از ملت دفاع کردند از یاد نمی برد.

 استاندار البرز توانمندی ارتش جمهوری اسلامی را موجب هراس دشمنان دانست و گفت: نیروهای باصلابت ارتش، همواره پشتیبان ملت  در طول تاریخ انقلاب اسلامی بوده اند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از البرز؛ سیدحمیدطهایی، در مراسم رژه روز ارتش ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در جمع نیروهای باصلابت ارتش جمهوری اسلامی ضمن مروری بر ماهیت شکل گیری ارتش به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی، آمادگی نظامی در برابر تهدیدات داخلی را از اقتدار و پشتوانه های کشور دانست.

وی در مراسم رژه باشکوه ارتش که با حضور امیر سرتیپ فهیم، فرمانده ارتش در استان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، دادستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان و مردم شریف استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای عظیم الشان اظهار داشت: روز بیست و نهم فروردین سال 1358 یکی از روزهای به یاد ماندنی و بزرگ برای ملت ایران است.

وی با مروری بر خاطرات آن ایام و ترفندهای دشمن جهت انحلال ارتش، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زمزمه هایی در کشور پیچیده شده بود که ارتش باید منحل شود، در حالی که رزمندگان ارتش از نوزدهم دی ماه سال 57 با حضور در حسینیه جماران و مراسم به یاد ماندنی رسماً حمایت خود را از امام،انقلاب و مردم انقلابی اعلام کرده بودند.

استاندار البرز گفت: توطئه هایی که برای کشور عزیزمان از سوی دشمنان ایجاد شده بود مبنی بر جدا کردن برخی از استانها از پیکره انقلاب اسلامی، مبارزه با گروهک های وابسته به استکبار جهانی شرق و غرب و درگیری های مرزی در تمامی این شرایط رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران همگام با سایر قوا در کنار مردم از تمامیت ارضی دفاع کردند و شهدایی را نیز تقدیم اسلام نمودند.

وی با بیان اینکه ارتش در تمامی اعصار از مردم بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی نیز پیشتوانه ملت محسوب می شده است؛ تصریح کرد: دشمن در آن دوران به جایگاه ارتش و میزان مقبولیت و حمایت مردمی از آن آگاه بوده و همین امر نیز موجب آن شد تا اقتدار ارتش ایران اسلامی زبانزد و شاخص شود.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: دشمن با آگاه بودن از تجهیزات و امکانات نظامی موجود در کشور می دانست که ارتش جمهوری اسلامی ایران چه سازمان مستحکمی است، به همین پشتوانه نیز بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام راحل با دور اندیشی که داشتند، در 29 فروردین سال 58 به همه شعارهای دشمنان خط بطلان کشیدند و حمایت رسمی خود را از ارتش اعلام نمودند.

طهایی ضمن اشاره به محورهایی از بیانات تاریخی امام راحل در رابطه با ماهیت ارتش خاطرنشان کرد: ارتش کلمه طیبه و از ملت است؛ به همین جهت نیز روزی بنام روز ارتش نامگذاری شد تا همیشه در شهرهای بزرگ به خاطر حمایت مردم از ارتش با صلابت و یادآوری خدمات و تلاش های یگان های مختلف حافظان مرزهای کشور قدردانی شود.

وی بیان کرد: ملت ما هیچ گاه خدمات ارتش جمهوری اسلامی را که در تمامی دوره ها در کنار رزمندگان تا پایان جان ایستادند و از ملت دفاع کردند از یاد نمی برد .

استاندار البرز در ادامه به تشریح شرایط سیاسی منطقه پرداخت و با بیان اینکه اقتدار ارتش و سایر سازمان های نظامی، موجب ایجاد شدن جزیره آرامش در کشور شده است، گفت: هم اکنون در کشورهای همسایه چه می گذرد؟ در عراق، یمن، سوریه و سایر کشورهای اطراف، همواره اقتدار نیروهای مسلح همواره توانسته هراس را بر دل استکبار بیندازد و تمام گزینه های استکبار جهانی را نقش بر آب سازد.

وی افزود: نیروهای مسلح ایران اسلامی با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته و اقتدار روز افزون از مرزها دفاع می کند و همین امر نیز موجب آسایش مردم و ایجاد ثبات در کشور شده است.

طهایی همچنین تصریح کرد: در موضوع مذاکرات نیز مناسبات سیاسی، منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی بعنوان اصلی ترین ارکان اصلی مد نظر قرار دارد.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 94و رسالت خطیر پیش رو، افزود: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری، فرماندهی معظم کل قوا بنام «دولت و ملت همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است بدان معنا که راه وحدت از تفرقه جدا است. وحدت، همدلی، همزبانی، مسیری الهی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ما را به سمت آن هدایت فرمودند و باید قدردان این نعمت باشیم و در سایه وحدت و انسجام و هماهنگی حرکت نماییم.

گفتنی است، این مراسم با رژه مقتدر یگان های ویژه ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی ادامه پیدا کرد. در پایان نیز با اهداء لوح تقدیر از خانواده معظم شهدا قدردانی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز