رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند درگفت و گو با برنا:

خانواده شهید وحید مجتمع فرهنگی ۲۳۵ متری را وقف کردند

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۷:۵۳:۵۰
کد خبر: ۲۷۸۷۸۳
خانواده شهید وحید مجتمع فرهنگی ۲۳۵ متری را وقف کردند
خانواده سردار شهید ابوالقاسم وحید مجتمع فرهنگی را که با مساحت ۲۳۵ مترمربع در شهر فیروزان نهاوند احداث کرده بودند برای انجام امور خیریه و ترویج کارهای اسلامی و فرهنگی وقف کردند

رئیس اوقاف و امور خیریه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار برنا در همدان اظهار داشت: از شروع سال جدید تاکنون سه موقوفه جدید در شهرستان نهاوند به ثبت رسید که یکی از آنها مجتمع فرهنگی شهدای فیروزان بود که توسط خانواده سردار شهید ابوالقاسم وحید در مساحت 235 مترمربع و دوطبقه به ارزش 300 میلیون تومان وقف امور اسلامی و فرهنگی در این شهر گردید.

وی گفت: موقوفه مشارکتی دیگری که اهدا ۵۰۰ متر زمین در روستای تپه یزدان برای ساخت مسجد به ارزش ۵۰ میلیون تومان است وقف این اداره گردید که با مشارکت مردم این روستا و خیران احداث می‌گردد.

خزایی افزود: همچنین یک قطعه زمین زراعی حاصلخیز آبی به مساحت 5 هکتار به همراه یک باب منزل مسکونی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان در روستای عشوند توسط خانم ملیحه سیف الهی به‌منظور تبلیغ و ترویج قرآن کریم وانجام امور مذهبی وقف گردید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند عنوان کرد: با ثبت این 3 موقوفه جدید تاکنون ۸۳ موقوفه در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است که با توجه به تبلیغات مناسب و نیت خیران واقف هرروز به تعداد موقوفات نهاوند و شهر و روستاهای آن افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: بیشترین اراضی وقفی در امور کشاورزی شهرستان نهاوند به ترتیب در روستاهای عنبر قنبر، لواشان، کلنگ در می‌باشند که سالانه میلیون‌ها تومان از درآمد حاصل از آن صرف انجام نیات واقفین می‌شود.

خزایی با توجه به مرمت و تجهیز و نوسازی تعدادی از امامزاده‌های نهاوند عنوان کرد: از ابتدای نوروز امسال تاکنون بیش از 201 هزار زائر، بقاع متبرکه و امامزادگان این شهرستان بازدید و زیارت کردند. از

وی گفت: بیشترین زائران در ایام فاطمیه و 3 روز آخر تعطیلات در امام‌زاده محمد (ع)، امام‌زاده ابراهیم (ع) و امام‌زاده جعفر (ع) بودندکه به ترتیب بیش از 150 هزار نفر زائران نوروزی به زیارت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان رفتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند تصریح کرد: با اجرای طرح موفق فرهنگی مذهبی آرامش بهاری در ایام نوروزی در دو آستان شاهزاده محمد (ع) و امامزاده ابراهیم (ع) که با استقبال خوب خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان روبرو شد بیش از 10 هزار بسته فرهنگی به‌صورت متمرکز تهیه و در بین کودکان و نوجوانان توزیع شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز