معاون استاندار همدان:

۷۰ درصد مردم امیدوارند دولت مشکلات سلامت و درمان را حل کند

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۰۸:۰۸:۲۰
کد خبر: ۲۷۸۷۸۹
محمدابراهیم الهی‌تبار با بیان اینکه در حوزه سلامت در استان همدان ارزیابی صورت گرفته نشان می‌دهد مردم بالای 70 درصد امیدوارند دولت مشکلات سلامت و درمان را حل کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ معاون استاندار همدان  در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان با بیان اینکه سال 94 با اتفاقات بسیار خوبی آغاز شد، اظهار کرد: توفیقات کشور از طریق دیپلماسی در جهان باعث خوشحالی مردم شد.

وی با بیان اینکه فرزندان این سرزمین از سویی در میدان رزم و در حمایت از ملت مسلمان می‌درخشند و از سوی دیگر در عرصه دیپلماسی افتخار آفرینی می‌کنند، افزود: امیدواریم در پایان سال جاری که انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و میان دوره شورای اسلامی شهر و روستا را داریم، شاهد حماسه سیاسی مطلوبی باشیم.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه مدیریت ارشد استان خواهان ایجاد نشاط سیاسی است، تصریح کرد: باید با تبیین راهکارهای مناسب و با افزایش آستانه تحمل و میزان نقد پذیری نشاط سیاسی را در جامعه رقم بزنیم.

وی با تأکید بر اینکه حوزه سیاسی معاونت سیاسی امنیتی استانداری برای تحقق شعار سال در عرصه عمل ورود پیدا کرده، ادامه داد: در سال گذشته نیز تحقق شعار سال در حوزه فرهنگ نیز به معاونت سیاسی سپرده شد و اقداماتی صورت گرفت که همچنان ادامه دارد.

الهی‌تبار با بیان اینکه راهبردهایی برای تحقق شعار سال تبیین شده، خاطرنشان کرد: در بحث دولت و ملت، باید به ظرفیت‌های موجود در جامعه توجه کرد و مردم را در انجام امور مختلف مشارکت داد تا میزان رضایتمندی افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه با افزایش میزان رضایتمندی ارتباط دولت و ملت بیشتر خواهد شد، گفت: یکی از آسیب‌های نظام‌های حکومت بحث گسست مردم و حکومت است که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار کمرنگ است.

معاون سیاسی استانداری همدان با اشاره به اینکه مردم در هویت ملی، اسلامی و هویت انقلابی مردم با حاکمیت عجین هستند، اظهار کرد: ممکن است در برخی از شاخص‌ها مشکلاتی وجود داشت که باید سعی کرد خلاءها را پر کرد.

وی افزود: برای دستگاه‌های مختلف وظایفی در رسیدن به این همدلی و همزبانی تبیین شده که به زودی به آنان ابلاغ خواهد شد.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه 100 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم وجود دارد، تصریح کرد:‌ با توجه به این نقدینگی و منابع انسانی مطلوب باید سیاستگذاری خوبی صورت گیرد تا از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی مانع از ایجاد چالش زمان تنزل قیمت نفت خواهد شد، ادامه داد:‌ یکی از توفیقات دولت، پرداخت حقوق کارکنان با توجه به میزان تورم است که بر گرفته از یک انضباط پولی و مالی در کشور است.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه از منابع جامعه در راه تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توان بهره برد، خاطرنشان کرد:‌ نمونه موفق مشارکت مردم، مدارس غیر انتفاعی است به طوری که این نوع مدارس در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود دچار مشکل نشدند.

وی گفت:‌ سرانه هر دانش آموز در مدارس غیر انتفاعی 800 هزار تومان است در حالی که در مدارس دولتی یک میلیون و 800 هزار تومان است که به نوع خود جالب است، و ارتباط معنادار مستقیمی بین استان‌هایی که آموزشگاه‌های غیر انتفاعی بیشتری دارند با تعداد قبول شدگان در کنکور وجود دارد.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه در سال گذشته نشاط فرهنگی در جامعه با کمترین هزینه ایجاد شد، اظهار کرد: وقتی مردم هزینه می‌کنند نشاط بیشتری ایجاد می‌شود و دولت هزینه کمتری می‌کند.

وی افزود: اگر مشارکت مردم صورت گیرد خدمات بیشتری به مردم ارائه خواهد شد و در نتیجه میزان رضایتمندی مردم بیشتر می‌شود.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه مسائل تنها مختص یک سال نیست، تصریح کرد: سنجش سرمایه اجتماعی کشور در سه سطح کلان در ارتباط با عملکرد نظام و دیدگاه مردم، نکویی جامعه، عدالت و برابری و ارزیابی نسبت به آینده انجام شده است.

وی ادامه داد: این نظرسنجی در سطح میانی نیز در حوزه‌های اعتمادسازی، کیفیت خدمات‌رسانی سازمانی بین 20 تا 30 سازمان، عملکردی و پاسخگویی سازمان‌ها، اعتماد تعمیم یافته، عام‌گرایی گروه‌های شغلی، وظیفه شناسی گروه‌های شغلی انجام شد.

الهی‌تبار خاطرنشان کرد: این نظرسنجی در سطح خرد نیز به مسائلی چون اعتماد عمومی، ویژگی‌های اخلاقی، عام گرایی اجتماعی، مشارکت اجتماعی، بده و بستان اجتماعی، عرق ملی، رضایت از زندگی و احساس امنیت پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از شاخص‌ها وضعیت خوبی داریم اما در برخی چندان مطلوب نیست، گفت: رضایت مردم در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان همدان 3 درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

الهی‌تبار اظهار کرد: در سال 92، رتبه استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر 22 در کشور بود و در سال 93 رتبه استان در مبارزه با مواد مخدر به رتبه هشتم کشور ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت در استان همدان ارزیابی صورت گرفته نشان می‌دهد مردم بالای 70 درصد امیدوارند دولت مشکلات سلامت و درمان را حل کند، افزود: در استان همدان مجموعاً در میانگین کشوری وضعیت بالاتری در حوزه سنجش سرمایه اجتماعی قرار داریم.

معاون استاندار همدان تصریح کرد: از افراد صاحب نظر برای یافتن راهکاری‌هایی که باعث افزایش نگرش مردم با فعالیت‌های اجرایی می‌شود، استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد توقعات بالا که غیر قابل اجرا هستند، در جامعه ایجاد بی‌اعتمادی می‌کند، ادامه داد: انتظارات را باید در حد معقول در جامعه بالا برد تا حداقل بتوانیم 90 درصد از آنان را اجرا کنیم.

الهی‌تبار خاطرنشان کرد: در بحث‌های انتخاباتی مجلس گاه موضوعاتی مطرح می‌شود که برآورده کردن آنان در اختیار یک نماینده نیست.

وی با تأکید بر اینکه عنوان برخی از مسائل باعث اعتمادسوزی می‌شود، گفت: بعضی از مسائل واقعاً دلسوزانه نیست و باعث کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار کرد: همه تلاش‌ها باید در راستای افزایش سرمایه اجتماعی در کشور باشد.

وی افزود: هویت اجتماعی و دینی ما سرمایه‌های ما هستند که نباید آن را مصرف کنیم بلکه باید بر آن بیفزاییم.

الهی‌تبار تصریح کرد: با تعمیق بخشیدن و مشارکت عمومی باید بتوانیم رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز