مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد باید پاسخگوی مطالبات خبرنگاران باشد

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۱۷:۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۷۹۰۵۰
معاونت مطبوعاتی وزارت  ارشاد باید پاسخگوی مطالبات خبرنگاران باشد
فاضل عبادی گفت: از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم در خصوص مشکلات و مطالبات خبرنگاران به همدان سفر کند تا پاسخگوی مطالبات خبرنگاران باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان افزود: چند سال پیش قانونی وضع شد که خبرنگاران بیمه شوند، اما نمی دانم چه مشکلی برای بیمه آنها پیش آمده است و امیدوارم انتظامی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان سفر کند باشد تا پاسخگوی مطالبات خبرنگاران باشد.
وی افزود: تلاش و توجه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت از حق خبرنگاران و جلوگیری از تضییع حقوق آنها است و طرح تشویقی در نظر داریم تا مدیران مسئول  خبرنگاران را بیمه کنند.

وی اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات، هفت هزار و ۶۷۰ نشریه در سراسر کشور دارای مجوز هستند که از این تعداد ۱۱۲ مجوز مربوط به حوزه های مختلف عمومی و تخصصی در همدان و ۳۰ نمایندگی مربوط به نشریات سراسری است.

عبادی ادامه داد: نشریات استان همدان از لحاظ کیفی وضعیت خوبی دارند و همدان جزء 10 استان برتر در زمینه نشریات و جزو سه استان برتر در خبرگزاری ها و رسانه های مجازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه از ۴۴ خبرگزاری در کشور ۱۶ مورد در همدان مشغول فعالیت است، گفت: در بین ۶۳۸ پایگاه خبری دارای مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات، ۱۷ مورد در همدان دارای مجوز هستند.

عبادی با اشاره به اصول و سیاست های اداره کل ارشاد به بیان فعالیت های این سازمان پرداخت و افزود: آنچه در زمینه فعالیت ها مهم است محتوای کار، اثر بخشی فعالیت ها و پیگیری اهداف در راستای اعتلا فرهنگ است.

وی صیانت از حقوق مردم و جلب رضایت عمومی را از اولویت های اداره کل ارشاد اسلامی دانست و گفت: حمایت از بخش خصوصی و توسعه تشکل ها نیز از اولویت هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به حمایت ویژه از توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری به عنوان یکی از برنامه های اساسی این سازمان، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۲ برنامه شاخص استانی، ملی و بین المللی در استان برگزار شد که غالبا در سطح شهرستان ها برپا شد.

عبادی به نمایش های تولید شده در استان به تعداد بیش از ۹۹ مورد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: اشاعه فرهنگ قانونگرایی و نیز سالم سازی و زیبا سازی فضای فرهنگی و هنری از اهداف و برنامه های پیش رو است.

وی با برشمردن سیاست های دیگر این سازمان، عنوان کرد: کمک رسانی به توان فرهنگی و هنری مساجد استان به ویژه در مناطق محروم و روستایی، پیگیری رونق اقتصاد فرهنگی از طریق اصناف، تلاش برای ارتقای اتحادیه چاپخانه داران و تعاونی ناشران، حفظ ارزش های دینی و هویت ملی و دینی، بهره گیری از فعالیت های نوین در برنامه های هنری، توانمندسازی تشکل های فرهنگی و غیر دولتی همچون خانه مطبوعات استان، تعامل و هم افزایی با دستگاه های محلی، تسهیل صدور مجوزها و تمدید مجوزها، حمایت از روحیه نوآوری و ابتکار در نمایشگاه ها، تقویت زبان فارسی با برگزاری جشنواره های ادبی و تقویت نیروی متعهد و معتقد به جمهوری اسلامی و واگذاری بخشی از فعالیت ها به این افراد از برنامه های مهم است.

وی با اشاره به اینکه 114 مجوز در شاخص های فرهنگی مختلف در کشور قابل اعطا است، یادآور شد: این در حالی است که تنها 26 عنوان مجوز برای انجام فعالیت های فرهنگی در همدان صادر شده است.

وی به فعالیت ۱۳۲ مرکز انتشاراتی و ۱۵۲ کانون تبلیغاتی در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۴۹ تولید فیلم، ۱۰۹ اجرای موسیقی و برگزاری ۱۷۸ نمایشگاه در سطح استان صورت گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به یک هزار و ۴۰۷ هنرجو در مراکز علمی کاربردی استان، ادامه داد: امسال بیش از ۳۹ فعالیت شاخص هنری با تاکید بر بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

عبادی به تشکیل یکصد جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان همدان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال در نظر داریم تعداد مؤسسات فرهنگی را از 18 مؤسسه با 27 مؤسسه، تعداد مؤسسات قانون و عترت را به 78 مؤسسه و تعداد کانون های فرهنگی مساجد را از 483 کانون به 517 کانون افزایش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در سال گذشته 187 نمایشگاه هنرهای تجسمی در استان برگزار شد.

عبادی از برگزاری همایش میرسید علی همدانی از هفتم تا نهم مهر ماه در همدان خبر داد و افزود: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز از 10 تا 15 مهرماه در همدان برگزار خواهد شد.

عبادی با اشاره به شکل گیری دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، افزود: اقدام موثری در این زمینه صورت گرفت و فعالیت ها و تصمیم گیری های جشنواره به استان واگذار شده است.

وی همچنین به همایش میرسید علی همدانی از هفتم تا نهم مهر اشاره و عنوان کرد: بلافاصله پس از برگزاری این همایش، جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از دهم تا پانزدهم مهرماه در استان برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز