مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری تاکید کرد؛

ضرورت راه اندازی تشکل های مردمی در اردبیل برای ساماندهی تولیدات کشاورزی

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۱۷:۲۹:۴۳
کد خبر: ۲۷۹۰۵۳
ضرورت راه اندازی تشکل های مردمی در اردبیل برای ساماندهی تولیدات کشاورزی
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اردبیل راه اندازی تشکل های مردمی با هدف ساماندهی تولیدات کشاورزی را موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، ارژنگ عزیزی در جلسه کارگروه امور اقتصادی استان و گفت: استان اردبیل به لحاظ داشتن پتانسیل های قوی در بخش کشاورزی لازم است دستگاه های اجرایی ذی ربط بستر لازم را برای افزایش کیفیت تولیدات کشاورزی فراهم کنند تا شاهد رونق بیش از پیش این حوزه در استان باشیم.

وی افزود: استان اردبیل نیاز ضروری به اجرای طرح لایسیمتری به عنوان یکی از راهکارهای کاهش خسارت در بخش کشاورزی دارد و می تواند بخشی از خسارت وارده را در حوزه بخش کشاورزی کاهش دهد.

وی با اشاره به این که با تغییر الگوی کشت و اصلاح آبیاری می توان از مصرف زیاد آب صرفه جویی کرد، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی به عنوان مالک فرآیند بایستی در صدور مجوزها و به ثمر نشستن طرح ها تا مرحله بهره برداری موضوع را پیگیری و همکاری های لازم را در جهت رشد و شکوفایی منطقه داشته باشند.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود بر هماهنگی لازم برای خرید حداکثری گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکید کرد و گفت: شرکت بازرگانی دولتی و غله استان باید برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به موقع ورود پیدا کرده و با مدیریت صحیح و برنامه ریزی دقیق نسبت به خرید گندم مازاد بر نیاز زارعان اقدام کند تا مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال بانک عامل برای پرداخت وجه گندم خریداری شده بانک کشاورزی است که پیش بینی های لازم برای تامین نقدینگی ، رفع نگرانی کشاورزان برای پرداخت به موقع وجه گندم صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری با تاکید بر خرید تمام گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز دولتی و دقت نظر برای جلوگیری از خروج گندم از استان بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده انتظار می رود 460 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان امسال خریداری می شود.

سپس در ادامه این جلسه تنی چند از مدیران دستگاه های اجرایی استان گزارشی از وضعیت بارندگی در سالجاری و برنامه های انجام یافته در خصوص خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و توانمندی های بخش کشاورزی ارایه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز