در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت استان با حضور استاندار صورت گرفت:

طرح تخصیص گازوئیل بر مبنای پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی در آذربایجان غربی

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸:۵۹
کد خبر: ۲۷۹۰۶۵
طرح تخصیص گازوئیل بر مبنای پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی در آذربایجان غربی
در نخستین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت استان در سال 94 ، در خصوص برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم برای اجرای فاز نخست طرح تخصیص سوخت گازوئیل بر مبنای پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی در استان بحث و تبادل نظر شد.

در نخستین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت استان در سال 94 که امروز با حضور استاندار آذربایجان غربی در محل استانداری برگزار شد، در خصوص برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم برای اجرای فاز نخست طرح تخصیص سوخت گازوئیل بر مبنای پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی در استان بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است، فاز اول طرح توزیع سهمیه سوخت گازوئیل بر اساس پیمایش ناوگان از اول اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی خواهد شد که در این طرح، تخصیص سهمیه سوخت ناوگان گازوئیل سوز صرفا بر اساس عملکرد ناوگان (میزان پیمایش) بر مبنای بارنامه، صورت وضعیت و CMR  (پروانه عبور حمل و نقل بین المللی) محاسبه می گردد.

بر اساس این مصوبه، رانندگانی که در زمینه حمل ونقل عمومی فعالیت دارند از جمله کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس اعم از درون و برون شهری متناسب با میزان فعالیت و عملکرد خود سوخت دریافت می کنند.

هدف از اجرای این طرح جلوگیری از هدر رفتن سوخت و استفاده بهینه از آن در بخش حمل ونقل می باشد که نتیجه آن صرفه جویی در سرمایه ملی کشور محسوب می شود.

سعادت، استاندار آذربایجان غربی، در رابطه با جزئیات این طرح گفت: اجرای طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش به صورت دو مرحله ای خواهد بود که در مرحله نخست طرح برای بخش برون شهری، میزان پیمایش و سوخت مورد نیاز وسیله نقلیه بر اساس اسناد جابه جایی کالا و مسافر و با ثبت لحظه ای بارنامه و صورت وضعیت در بانک های اطلاعاتی سازمان، در پایان هر ماه به صورت مکانیزه محاسبه و بر اساس آن، از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد: مرحله دوم طرح نیز از ابتدای مهر ماه سال 95 و با اضافه شدن ناوگان حمل ونقل عمومی درون شهری به این طرح اجرا می شود .

استاندار آذربایجان غربی افزود: در این مرحله تخصیص سوخت بر اساس اطلاعات مرحله نخست و سامانه پیمایش خواهد بود که بر این اساس باید تا پایان نیمه اول سال 95 تمامی خودروهای مشمول در استان، به سامانه جامع پیمایش (GPS) مجهز شوند.

وی در ادامه بر لزوم فراهم نمودن ساز و کارهای مناسب و همچنین نظارت دقیق بر اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان در استان تاکید کرد.

همچنین در این جلسه با دستور استاندار آذربایجان غربی مقرر شد کمیسیونی مرکب از شرکت ها و دستگاه های ذیربط برای نظارت و بررسی استانداردهای لازم در ساخت و نصب مخازن سی ان جی بر روی خودروها در استان تشکیل شود.

بهادری، معاون امور عمرانی استاندار، نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص متوسط سن ناوگان حمل و نقل عمومی در استان پرداخت و گفت: متوسط سن ناوگان اتوبوس های بین شهری در استان 13 سال، مینی بوس های بین شهری 26 سال و تاکسی های بین شهری در استان 10 سال است.

وی افزود: متوسط سن ناوگان حمل و نقل باری در کشور 17 سال است که این رقم در استان آذربایجان غربی 18 سال می باشد.

بهادری خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن شرایط لازم، از امتیازات منطقه آزاد ماکو در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در استان استفاده خواهیم کرد.

رحمانی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی، نیز در این جلسه در خصوص جزئیات طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی، توضیحاتی را ارائه کرد.

وی همچنین در خصوص سوالات احتمالی رانندگان در رابطه با طرح مذکور عنوان کرد: در هر شهرستان کمیته ای 4 نفره  برای پاسخگویی و ارائه توضیحات لازم در خصوص طرح، مستقر شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز