وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد:

بیش از ۹۰ درصد نیاز روغن کشور، وارداتی است

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۷:۰۲
کد خبر: ۲۷۹۲۰۲
بیش از ۹۰ درصد نیاز روغن کشور، وارداتی است
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشور با سالانه 3 میلیارد دلار واردات روغن بیش از 90 درصد وابستگی داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، "محمود حجتی" وزیر جهاد کشاورزی، در آیین بهره‌برداری از سیستم آبیاری تحت فشار در سطح یک‌هزار هکتار از اراضی عین خوش در دهلران با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار ایلام اظهار داشت: با پیگیری استاندار ایلام و هماهنگی با سازمان مدیریت و وزارت نیرو، 6 هزار هکتار دیگر از سرشاخه‌های کرخه به 50 هزار هکتار اضافه شده که این زمین‌ها در مناطق گدار خوش، هلیلان و کنجانچم قرار دارد.

وی یادآور شد: از 50 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در دهلران 18 هزار هکتار در دشت عباس، 12 هزار هکتار در عین خوش و 20 هزار هکتار در فکه قرار دارد که عملیاتی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آنچه مهم بوده تحقق 20 هزار هکتار است که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه و سرمایه‌گذاری‌های سنگین شاهد دستاورد خیلی خوبی در منطقه باشیم.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر افزایش 650 هزار تنی افزایش محصول حدود 30 هزار شغل مرتبط نیز ایجاد می‌شود.

حجتی، دهلران را با 150 هزار هکتار اراضی قابل کشت به عنوان قطب کشاورزی ایلام دانست و تصریح کرد: این منطقه از قابلیت فوق‌العاده در خصوص کشت‌های استراتژیک برخوردار است.

وی با اشاره به توسعه کشت کلزا در منطقه دهلران افزود: کشور با سالانه 3 میلیارد دلار واردات روغن بیش از 90 درصد وابستگی داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت منطقه در کاشت چغندر قند پاییزه گفت: تا سال گذشته تولید در سطح ملی 42 تن بود که سال گذشته به 48 تن رسید.

وی با اشاره به اقبال کشاورزان، حاصلخیزی و سایر موضوعات گفت: در این منطقه متوسط تولید بالای 60 تن است.

وی گفت: یکی از محصولات وارداتی قند است و میزان قند در هکتار در دشت عباس و خوزستان رکورد دار قند در هکتار بوده که باید به این ظرفیت نیز توجه شود و امیدواریم که صنایع قندی در منطقه ایجاد شود.

وی با اشاره به 4 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت چغندر قند در خوزستان گفت: امسال رشد 100 درصدی در کاشت چغندر قند پاییزه داشتیم.

حجتی در پایان، اظهار داشت: دهلران امروز با 20 سال قبل قابل مقایسه نیست و ظرف سال‌های آینده به پشتوانه دولت و همت مسئولان محلی شاهد توسعه روزافزون استان ایلام و شهرستان مرزی دهلران خواهیم بود.                        

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز