فرمانده سپاه عاشورا:

کشورهای همسایه توان حمله و جنگ علیه ‌ ‌ایران را ندارند‌

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۸:۲۰
کد خبر: ۲۷۹۲۰۴
کشورهای همسایه توان حمله و جنگ علیه ‌ ‌ایران را ندارند‌
سردار کریمیان گفت: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر عهده سپاه است.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: سپاه همزمان با نظام جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد و یکی از دلایل تشکیل سپاه پر کردن خلاهای امنیتی در ابتدای انقلاب بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تبریز، سردار غلام عسگر کریمیان افزود: با توجه به خلاء موجود تعدادی افراد داوطلب در این زمینه اعلام آمادگی کردند و از اقشار مختلف در تشکیل سپاه حضور داشتند و پیش‌بینی امام راحل نیز در این زمینه که دشمن توطئه افکنی علیه انقلاب کرده بود، محقق شد و در همان اوایل انقلاب توطئه‌های مختلف علیه نظام نوپا چیده شد.

وی ادامه داد: نقش حساس و ویژه نیروهای مردمی در طول دفاع مقدس که توسط سپاه سازماندهی شد را هیچ کس نمی‌تواند انکار کند و با وجود تقدیم شهدای بسیار به انقلاب و نظام، این شهدا هدفمند و آگاه وارد عرصه‌های مبارزه شدند.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: پس از هشت سال دفاع مقدس نیز سپاه وارد صحنه شد و با استفاده از امکانات و تجهیزاتی که در جنگ به دست آوردند وارد عرصه سازندگی شدند و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به وجود آمد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر عهده سپاه است و سپاه در هر عرصه‌ای که تشخیص دهد و امنیت نظام به خطر افتد نظام در صحنه حاضر خواهد شد.

کریمیان بیان کرد: با توجه به رسالت سپاه و بسیج در حمایت از مظلومان، مدل حمایتی بسیج در کشورهای مظلوم نیز مشاهده می‌شود و در رابطه با این سئوال که سپاه به خارج از مرزها کمک می‌فرستد باید گفت که سپاه به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند و تنها صرفا کمک مستشاری می‌کند.

وی ادامه داد: سپاه با هر کشوری که با استکبار جهانی و صهیونیزم مقابله می‌کند همراهی خواهد کرد و این تاکید مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: در حال حاضر نیز سپاه به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت مردمی به وظایف خود ادامه می‌دهد و در عرصه‌های امنیتی نیز در کنار سربازان گمنام امام زمان به فعالیت‌های امنیتی می‌پردازد و در عرصه‌های فرهنگی نیز به نقش آفرینی می‌پردازد.

وی یادآور شد: سپاه از بطن مردم و در کنار مردم است و با توجه به رسالت سپاه و نقش آن در میان مردم اخیرا حرکت‌هایی آغاز شده تا سپاه از مردم جدا شود و این در حالی است که در دستور کار سپاه و فرامین رهبری، مردم نوازی و خدمت به مردم و بسیج آمده است و بنده نیز به عنوان یکی از فرماندهان سپاه اعلام می‌کنم که یکی از شاخصه‌های انتخاب مدیران مردمی بودن آنان است و شاخصه‌های دیگر بعد از آن قرار دارد.

کریمیان گفت: داشتن روحیه خدمت‌گزاری به مردم از جهات مختلف دارای اهمیت بوده و باید اقدامات خدمت‌گزارانه جهاد و سپاه را منعکس کنیم تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود و در مواجهه با دشمنان باید در کنار مردم باشیم و سپاه فدایی مردم است.

وی یادآور شد: سپاه عاشورا با داشتن یگان‌های حرفه‌ای، آماتور که شامل نیروهای رسمی و نیز گردان‌های مردم پایه هستند در انجام عملیات‌های تاخیری و دفاعی اعلام آمادگی کرده است.

کریمیان با بیان اینکه کشورهای همسایه توان حمله و جنگ علیه کشور اسلامی ایران را ندارند، گفت: فرض احتمالی دشمنان فرا منطقه‌ای است که آنان نیز چنین حماقتی نمی‌کنند و اگر چنین حماقتی کنند با مشت آهنین مواجه می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سپاه در امر سازندگی منطقه زلزله‌زده ورزقان گفت: سپاه یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی و ۳ هزار و ۴۰۰ واحد دامی در این منطقه احداث کرده و اعتقاد داریم بیش از رسالت محوله نیز در این زمینه وارد شده‌ایم.

کریمیان با اشاره به تشکیل سه حلقه امنیتی در سفرهای ریاست جمهوری گفت: حلقه اول محافظان ریاست جمهوری، حلقه دوم متعلق به سپاه و حلقه سوم مربوط به نیروی انتظامی است که تلاش می‌کنیم ماموریت خود را به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به تلاش نیروهای داعش در نفوذ به مرزهای ایران اسلامی و شکستن سد آهنین مرزها گفت: تاکنون این گروهک‌ها در تلاش خود ناکام مانده‌اند و رزمندگان اجازه نداده‌اند این افراد موفق شوند و رزمندگان نیز جان خود را می‌دهند اما اجازه ورود دشمنان به مرزها را نخواهند داد./ف

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز