در اولین نشست مطبوعاتی شهردار ارومیه با اصحاب رسانه در سال جدید

حضرت پور : قصد شرکت در انتخابات مجلس را ندارم

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۱۶:۰۱:۲۷
کد خبر: ۲۷۹۳۵۶
حضرت پور : قصد شرکت در انتخابات مجلس را ندارم
شهردار ارومیه ضمن تکذیب برخی ادعاها در مورد کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی بر ادامه عمران و آبادانی شهر ارومیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی؛ اولین نشست مطبوعاتی شهردار ارومیه با حضور جمع کثیری از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد که محمد حضرت پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان تحت مدیریتش در سال 93 به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

محمد حضرت پور در ابتدای مراسم با ارائه گزارشی جامع از عملکرد سازمان تحت مدیریتش پرداخت که می توان به نکات زیر اشاره کرد :

  • صدور 1886 پروانه با 4578 واحد مسکونی  که 50 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 92 کاهش داشت
  • کل زیربنای پروانه های صادره بالغ بر 960 هزار متر مربع بود.
  • نزدیک به 76 درصد پروانه های صادره به مجتمع های تک واحدی و دو واحدی اختصاص داشته بعبارتی متوسط 2.5 واحد برای هر پروانه بدست آمده.
  • بودجه شهرداری ارومیه بالغ بر 1050 میلیارد تومان بوده که 50 میلیارد آن محقق نشد.
  • میانگین تخلف در سالی که گذشت حدود 0.8 درصد ((0.8 طبقه)) بازای هر پروانه بوده که سعی شهرداری برای رسانده آن به صفر است.
  • میانگین وصولی عوارض از هر واحد با توجه به وجود 220 هزار واحد در شهر ارومیه که 40000 تا آن تحت پوشش سازمان های امدادی مانند بهزیستی و کمیته امداد است 100 هزار تومان بود.

حضرت پور همچنان در پایان آماری هم از کارهای فرهنگی ، آسفالت معابر ، چک های وصول نشده ، احداث فضاهای سبز ، احداث زمین های ورزشی ، کمربند ورودی شهر نیز اشاره کرد و بودجه سال 94 را نزدیک 1260 میلیارد تومان عنوان کرد.

شهردار ارومیه همچنین بهترین عملکرد سال 93 سازمان تحت مدیریتش را شناسایی همه املاک موجود در شهر ارومیه برشمرد و عنوان کرد 000/903/215 متر مربع از 5057 پرونده تفکیکی در سامانه جامع آماری شهرداری به ثبت رسیده که به آن افتخار می کند .

حضرت پور در پایان بخش اول صحبت های، حرف و حدیث ها مبنی بر شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را تکذیب و هدفش را خدمت رسانی به مردم و شهر ارومیه در حوزه شهرداری عنوان کرد و از تعامل با استانداری، فرمانداری و سایر نهادهای اجرایی گفت.

پس از پایان صحبت های حضرت پور، خبرنگاران سوالات خود را در زمینه های مختلف که عمدتا به برخی مشکلات موجود در حوزه شهری بود پرداختند که در این بین شهردار ارومیه توضیحاتی در مورد احداث تراموا در شهر ارومیه در 3 فاز در 5 سال آینده اشاره کرد که قرار است توسط یک شرکت آلمانی که در حال مطالعه است احداث شود.

محمد حضرت پور در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه به برگزاری جشنواره عاشق ها، برگزاری هفته فرهنگی ارزروم ترکیه در ارومیه و بالعکس ، جشنواره گل ها در 9 اردیبهشت نیز اشاره کرد.

سینا افشاریان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز