معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار هرمزگان:

فعال شدن بخش گردشگری زمینه اشتغال را فراهم می کند

۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۰۸:۰۴:۴۰
کد خبر: ۲۷۹۴۲۷
فعال شدن بخش گردشگری زمینه اشتغال را فراهم می کند
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیتهای استان در بخش گردشگری، باید زمینه های فعال شدن این بخش برای ایجاد اشتغال فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان؛ صالح دریانورد در اولین نشست کارگروه تخصصی اشتغال وسرمایه گذاری استان که در سال جاری  برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه در کنار گسترش صنعت گردشگری،  مشاغل خرد و کوچک که نیاز به سرمایه گذاری زیادی نیز ندارند، می توانند رونق پیدا کنند که این امر علاوه بر ایجاد اشتغال، سبب توسعه اقتصادی منطقه نیز می شود.

وی با اشاره به وجود جاذبه ها، اماکن طبیعی، ابنیه های تاریخی و صنایع دستی مختلف استان، بیان داشت: متولیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید از تمام ظرفیتهای استان جهت جذب گردشگر و به تبع آن ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه استفاده کنند.

دریانورد بر آماده سازی مکان‌های گردشگری و راه اندازی کمپ های گردشگری متناسب با سلیقه گردشگران در استان تاکید کرد و افزود: بخش گردشگری یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و در واقع یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا محسوب می‌شودوهمه باید تلاش کنند که به بخش گردشگری استان رونق داده شود.

معاون برنامه ریزی واشتغال استاندار هرمزگان همچنین خواستار ایجاد غرفه هایی بمنظور عرضه صنایع دستی استان شد و گفت: فروش این آثار علاوه بر شناسایی فرهنگ و آداب مردم منطقه سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می شود.

دریانورد در ادامه بیان داشت: شرکت های گردشگری در استان باید در فضاهای مجازی، اماکن گردشگری و رفاهی را معرفی کنند تا هر کس به تناسب سلیقه و موقعیت مالی خود بتواند از این فضاها استفاده کنند و همچنین برای تمام مناطق گردشگری استان تورهای تفریحی برنامه ریزی کنند و دولت نیز برای حمایت از این شرکتها تسهیلاتی را اختصاص دهد.

وی از دهیاری ها نیز بعنوان پتانسیلی نام برد که می توان به توسعه گردشگری کمک کنند.

این مقام مسئول همچنین خواستار تشکیل کارگروهی خارج از کارگروه تخصصی اشتغال شد تا بتوان در بخش گردشگری برای ایجاد اشتغال با همفکری سایر دستگاهها ایجاد اشتغال نمود.

دریانورد در پایان خواستار شناسایی و جذب ایده های کاربردی و علمی در حوزه کسب و کار و توسعه فرهنگ کارآفرینی توسط کانون های کارآفرینی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز