بهادری در مراسم بزرگداشت روز جهانی بناها، یادمان ها و محوطه های تاریخی :

رویکرد آذربایجان غربی در بخش بناهای تاریخی توجه به فرایندهای تاریخی است

۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۰۹:۳۱:۰۱
کد خبر: ۲۷۹۴۷۴
رویکرد آذربایجان غربی در بخش بناهای تاریخی توجه به فرایندهای تاریخی است
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: نگاه به عرصه انسانی و فرایندهای تاریخی رویکرد استان در بخش بناهای تاریخی است.

هادی بهادری در مراسم روز جهانی بناها، یادمان ها و محوطه های تاریخی در ارومیه افزود: در راستای کامل کردن و حفاظت از بناهای تاریخی استان حرکت می کنیم و باید در سال جاری رویکرد خود را به سمت مسائل دیگر تغییر دهیم.

وی گفت: نگاه مان در سال گذشته به مسایل کاربردی معطوف شده بود و در سال 94 باید نگاه نرمتری را به این قضیه اضافه کنیم.

بهادری اضافه کرد: دارای آثار و محوطه های بسیاری هستیم ولی این آثار نیازمند روح بخشی و زنده کردن آنها با حکایت ها و داستان های مرتبط هستند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته موفقیت های نسبی را در حوزه صیانت از میراث فرهنگی توانستیم به دست آوردیم و از اقدامات و تجربیات سال گذشته باید کارنامه مشخصی را برای همشهریان ارائه دهیم و بتوانیم برنامه های سال آینده ر ا بر حسب این برنامه ها و اقدامات تنظیم کنیم.

بهادری ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده از سوی استاندار و سایر مسئولان آذربایجان غربی یک اجماع مدیریتی در خصوص سیاست های میراث فرهنگی و گردشگری به وجود آمده و در تمام تصمیم گیری های کلان موضوع های تاریخی و میراث فرهنگی و مباحث مرتبط با آن در حوزه گردشگری مطرح می شود.

وی گفت: کارگروه هایی در زمینه گردشگری و بناهای تاریخی استان در استانداری تشکیل شده و نتایج خوبی هم داشته و یکی از نمونه های بارز آن افزایش سفرهای نوروزی انجام شده به استان بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی افزود: بحث تعیین تکلیف زمین های پادگان ارتش ارومیه یکی از شاه بیت ها و نقاط مهم مطرح در بخش گردشگری استان و ارومیه بوده است.

وی اظهار کرد: تلاش های اساتید دانشگاهی و معماران استان و نیز مسوولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در کمیسیون ماده 5 استان به نتیجه رسید و این سایت با ارزش در اختیار مردم ارومیه و همه مردم کشور قرار می گیرد.

بهادری گفت: این سایت با ارزش باید توسط مدیریت حفظ، مدیریت و بهره بردای مناسب شود تا بتوان آن را به آیندگان تحویل داد.

وی اظهار کرد: حدود پنج الی 30 هکتار از این مجموعه به صورت فضاهای باز در اختیار شهرداری قرار گرفته و باید با مدیریت مناسب اجازه نداد تا یک مترمربع از این فضا از دست فضای عمومی شهری خارج شود و اگر این یک مورد را بتوانیم مدیریت کنیم در حوزه میراثی و مسایل شهرسازی به جرات می توان گفت که عملکرد ما قابل دفاع است.

بهادری ادامه داد: در بحث پردیس شهر دانشگاه ارومیه تصمیمات خوبی گرفته شد این سایت سایتی شش هکتاری با ارزش بسیار بالاست و مقرر کردیم تا بودجه هایی را برای ترمیم ساختمان چوبی و اولین دانشکده طب ایران در اختیار دست اندرکاران قرار گیرد.

نظر شما