رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

هیچ کجای کشور ظرفیت منابع انسانی مازندران را ندارد

۱۳۹۴/۰۲/۰۲ - ۱۶:۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۷۹۶۵۵
هیچ کجای کشور ظرفیت منابع انسانی مازندران را ندارد
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: با آگاهی که از وضعیت 31 استاندار کشور دارم، استاندار مازندران از بسیاری استاندارهای موجود توانمندی بیشتری دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران؛ سیدرضا صالحی امیری در جمع نخبگان و مدیران مازندرانی در سالن همایش های قلم کتابخانه ملی ایران گفت: بر این باور هستیم با انسجام، وحدت، همدلی و همزبانی می توانیم قدم هایی را برای توسعه استان برداریم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: همه می توانند گرایش سیاسی داشته باشد و همه هم دارند و این هم تعارضی ندارد که برای رضای خدا، برای توسعه استان و برای فقرزدایی و اشتغال و برای ده ها مسئله حیاتی، گرایشات خود را فدای منافع ملی و منافع استان نمائیم.

وی تصریح کرد: مگر نه اینکه همه ما در زیر چتر یک ولایت، یک نظام، یک دولت و یک سیستم هستیم؟ اگر اینگونه است پس می توان نتیجه گرفت گرایشات فرع بر اصول است و اصول آن چیزی است که همه به آن باور داریم و به آن وفاداریم.

 صالحی امیری حاشیه سازی را مانع و مخل توسعه مازندران خواند و گفت: یک بار دیگر با همدلی می توانیم برای توسعه استان از حاشیه عبور کنیم و به متن برسیم و برای عبور از حاشیه همیشه عده ای مانع تراشی می کنند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار داشت: وضعیت نیروی انسانی مازندران به گونه ای است که هیچ کجای کشور ظرفیت منابع انسانی مازندران را ندارد. چرا سرمایه های مازندران در دیگر نقاط کشور منشاء تحول هستند ولی در استان خود نمی توانند منشاء خدمت باشند؟ باید نگاه ما اصلاح شود و قبل از هر اقدامی نیازمند اصلاح بینش خود هستیم.

وی تاکید کرد: ما برای توسعه استان از منافع فردی، حزبی و گروهی عبور کنیم که برای رسیدن به این تفکر نیاز به خودسازی است وقتی با ترکیب استان های دیگر مواجه می شویم، افراد با گرایشات متضاد در پیگیری مسائل استان با هم وحدت دارند ولی در نیروهای خودی استان کمتر مودت، وحدت و همدلی و همزبانی می بینیم و باید این نگاه را اصلاح کنیم و باب شده که همیشه دیگران را مقصر دانسته و خود را بری از مسائل می دانیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: خیلی قضاوت های مختلف در مورد این استاندار می شود؛ اگر شما فکر کنید با آوردن یک چهره غیر بومی، مشکلات استان را حل خواهید کرد سخت در اشتباهید. استاندار نماینده دولت است و با یک مجموعه از سیاست های ابلاغی دولت در استان باید حرکت کند.

وی افزود: با آگاهی که از وضعیت 31 استاندار کشور دارم، استاندار مازندران نسبت به بسیاری از استاندارهای موجود، توانمندی بیشتری دارد ولی عجیب است اگر یکی از استاندارهای ضعیف الان راهی مازندران شود برایش فرش قرمز پهن می کنیم ولی برای دوستان خودمان معمولا با چهره گشاده برخورد نمی کنیم.

صالحی امیری تاکید کرد: مردم فقیر چه گناهی کرده اند که ما مدیر آنان شده ایم؟ سیل بیکاران مازندران اشک ما را در می آورد و خیلی وقت ها گریه کردم. در چنین وضعیتی وجدان، انصاف، اخلاق، مروت و معرفت و رسول و انبیا همه حکم می کنند ما همه حواشی را کنار بگذاریم و به فکر مردم مظلوم باشیم.

این مدیر مازنی افزود: این جمعیتی که اینجا حضور دارند می توانند کشور را اداره کنند ولی یک پیش نیاز جدی نیاز است که در 30 سال گذشته به آن نرسیدیم  و آن هم انسجام درونی است نه لسانی؛ انسجامی مبتنی بر باور درونی.

وی با اشاره به اینکه این نشست طلیعه ای باشد برای یکدلی، همدلی و همزبانی همه نخبگان استان به دور از همه وابستگی ها و گرایش ها، گفت: سرمایه های عظیم انسانی و با فضیلت مازندران می توانند کشور را اداره کنند ولی چرا مازندران اداره نمی شود؟!

صالحی امیری در پایان گفت: اگر به جایگاه رفیع و شان بزرگ ولایت باور داریم باید در عمل همدلی و همزبانی با دولت را نشان دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز