استاندار لرستان تاکید داد:

میراث فرهنگی باید دغدغه‌های بخش خصوصی را مرتفع کند

۱۳۹۴/۰۲/۰۳ - ۱۵:۵۶:۱۴
کد خبر: ۲۷۹۸۰۶
میراث فرهنگی باید دغدغه‌های بخش خصوصی را مرتفع کند
استاندار لرستان در شورای گفتگو بخش خصوصی ودولت گفت: میراث فرهنگی باید دغدغه‌های بخش خصوصی در باره سرمایه‎گذاری در لرستان را مرتفع کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، هوشنگ بازوند امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: در استان برای توسعه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی به هر یک از متقاضیان تسهیلات   80‌‌ میلیون تومانی با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای ساخت مسافر کاشانه در روستاهایی که هدف گردشگری هستند به روستائیانی که بخواهند در این عرصه فعالیت کنند تا سقف 60‌ میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: برای هر موضوعی به‌ویژه بحث گردشگری دولت و بخش خصوصی هرکدام وظایفی دارند و اگر باهم جمع‌بندی داشته باشند می‌توانند مشکلات آن حوزه را برطرف کنند.

وی به اشاره به اینکه لرستان از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است، تصریح کرد: ظرفیت گردشگری استان بررسی پوشیده نیست اما معرفی این جاذبه‌های گردشگری در فضای مجازی ضعیف است.

بازوند خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته شعار جذب گردشگری در لرستان سر داده‌شده ولی خروجی آن هیچ تأثیری در اقتصاد استان نداشته است.

وی اظهار داشت: دولت باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری عمرانی را برای توسعه گردشگری در استان فراهم کند و از طرفی بخش خصوصی نیز باید زیرساخت‌های ذهنی را حل کند چون اهمیت زیرساخت‌های ذهنی خیلی بیشتراست.

استاندار لرستان با اشاره به را ه اندازی پرواز نجف- خرم‌آباد – مشهد در استان، گفت: در این راستا انتظار می‌رود بخش خصوصی برای جذب گردشگران مذهبی اقدام کند.

وی افزود: توسعه گردشگری لرستان با شعار« من برای گردشگری چهار کردم» حل‌وفصل می‌شود.

بازوند با اشاره به اینکه نقیصه‌های گردشگری در استان باید برطرف شود، عنوان کرد: بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند به حل مسائل کمک کند.

وی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی لرستان نقش بسزایی در توسعه گردشگری استان دارد بنابراین با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند برای جذب گردشگر در استان اقدامات خوبی انجام دهد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی لرستان می‌تواند تحرک خوبی در زمینهٔ گردشگری ایجاد کند و از روزمرگی یک پروژه فارغ شود و راه را برای حضور بخش خصوص هموار کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری تنها با کمک دولت امکان‌پذیر نیست،گفت: نقش دولت در توسعه گردشگری کمتر از 30‌ درصد است و 70‌ درصد بر عهده بخش خصوصی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز