بمنظور گسترش همفکری و همکاریهای آموزشی- پژوهشی

اداره کل تعاون و کار و دانشگاه هرمزگان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

۱۳۹۴/۰۲/۰۵ - ۰۸:۲۵:۲۱
کد خبر: ۲۸۰۰۳۰
اداره کل تعاون و کار و دانشگاه هرمزگان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند
بمنظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاریهای آموزشی- پژوهشی فیمابین، اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و دانشگاه هرمزگان طی نشستی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این نشست سلیمی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال گفت: با توجه به شرایط موجود در بحث اشتغال، همکاری همه دستگاهها از جمله دانشگاه ها ضروری است.

وی با بیان اینکه در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی نرخ رشد بیکاری در حال افزایش است، افزود: 45 درصد از متقاضیان و جویندگان کار به کاریابی های استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند که بیشتر در رشته های علوم پایه فارغ التحصیل شده اند.

وی بیان داشت: نیازسنجی بازار کار استان بر اساس آمار و تحلیل ها، نشان دهنده این است که هیچ تناسبی بین رشته های دانشگاهی و نیاز بازار کار استان وجود ندارد و به همین منظور این اداره کل سال گذشته با همکاری دستگاههای اجرای و900 بنگاه اقتصادی، بازار کار استان را بر اساس نیاز پنج سال آینده بررسی کردند و این امر هر سال نیاز به بازنگری دارد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان یکی دیگر از دلایل افزایش بیکاری در استان را عدم مهارت متقاضیان کار ذکر و اضافه کرد: حتی برخی آموزش های فنی نیز بر اساس نیاز بازار کار استان نیست.

وی خواستار همکاری دانشگاه هرمزگان در خصوص نیازسنجی آموزشی بازار کار استان به صورت جامع تری شد و گفت: برای این امر باید کارگروه آموزشی نیز برگزار و برای آموزش مناسب برنامه ریزی کرد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: از طریق آموزش و پژوهش باید حلقه های مفقوده بین کار و اشتغال  شناسایی شود و در این راستا کمیته پژوهش اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان نیز تشکیل شده که این کمیته آمادگی پذیرش طرحهای پژوهشی در حوزه های تعاون، کار، اشتغال، کارآفرینی و رفاه اجتماعی با قابلیت کاربردی و اجرایی را دارد.

سلیمی اضافه کرد: هزینه تحقیقات و پژوهش نیز پس از تأیید طرح مربوطه تأمین و پرداخت می شود.

 در این نشست، رییس دانشگاه هرمزگان تربیت نیروی انسانی ماهر را از رسالت های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز کشور به نیروهای متخصص و ماهر جهت اشتغال، دانشگاهها باید با توجه به نیاز منطقه زمینه ایجاد رشته های تحصیلی را فراهم کنند تا دانشجویان پس از فراغت از تحصیل بتوانند جذب بازار کار شوند.

شیخی افزود: ایجاد رشته های دانشگاهی و دوره های آموزشی در استان نیاز به تامل و بازنگری دارد وباید فرایند آموزش، تسهیلات و بازار کار وارد یک چرخه شوند که این امر نیازمند بکارگیری اندیشه های مختلف و ارائه یک الگو و انسجام و برنامه ریزی است  که باید مرحله به مرحله انجام شود.

وی ضمن ابراز نگرانی از اینکه دانشجویان به امید پشت میز نشینی و کار در ادارات، فارغ التحصیل می شوند، بیان داشت: توجه به تبدیل ایده به ثروت مورد غفلت قرار گرفته و باید با توجه به تجاری سازی و کارآفرینی، ایده ها اجرایی و از این طریق بخشی از مشکلات اشتغال برطرف شود.

وی ارتباط اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان را با دانشگاه هرمزگان مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: این دانشگاه آمادگی همکاری را با این اداره کل دارد و امید است که در قالب این تفاهم نامه این همکاری و هماهنگی ها بیشتر شود.

زینلی، معاون پژوهشی دانشگاه هرمزگان نیز در این نشست بیان داشت: تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بازار کار استان بخشی از وظایف این دانشگاه است و   این دانشگاه در قالب این تفاهم نامه آمادگی هر نوع همکاری و همفکری  را با اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی دارد.

 جهانگیری، نماینده موسسه کار وتامین اجتماعی با اشاره به اهمیت انجام طرح های آموزشی و پژوهشی از طرق دانشگاهها،هدف از پیگیری جهت انجام این تفاهم نامه را انجام کارها بیان کرد.

تلاش در جهت برآورد نیازهای آموزشی و پژوهشی اداره کل، ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی مورد نیاز به اداره کل با اولویت در صورت فراهم بودن زیر ساخت های آموزشی، تلاش در جهت ارائه دوره های آموزشی کوتاه مدت مورد نیاز اداره کل، بهره گیری از تواناییهای اداره کل جهت اجرای فعالیتهای مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی درصورت نیاز گروه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه، معرفی فارغ التحصیلان توانمند دانشگاهی به اداره کل جهت استخدام براساس نیازهای اعلام شده اداره کل و توافق جهت راه اندازی، تکمیل و بهره برداری از مراکز آموزشی، تحقیقاتی و خدمات اطلاع رسانی مورد نیاز اداره کل از جمله تعهدات دانشگاه هرمزگان می باشد.

 همکاری در جهت تهیه و تدوین نیازهای آموزشی بازار کار استان،  تهیه مستمر عناوین تحقیقاتی مورد نیاز اداره کل  و ارسال آنها به دانشگاه، کمک در تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه ها، کارگاه ها و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه جهت بهره برداری مشترک در حدود مقررات و امکانات، بررسی پروژه های تحقیقاتی پیشنهادی دانشگاه و اعلام نتایج به دانشگاه، عقد قرارداد جهت اجرای مورد موافقت و تامین منابع مالی مورد نیاز طرح های پژوهشی مصوب کارگروه مربوطه و حمایت مالی از پایان نامه هایی که محتوی آن مرتبط با تعاون باشد در حدود اعتبارات مصوب اداره کل از جمله مهم ترین تعهدات اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز