استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

استفاده دانشگاه پزشکی زاهدان از ۴ هزار رابط بهداشتی برای پیشگیری از موادمخدر

۱۳۹۴/۰۲/۰۵ - ۱۵:۳۳:۳۲
کد خبر: ۲۸۰۲۶۷
استفاده دانشگاه پزشکی زاهدان از ۴ هزار رابط بهداشتی برای پیشگیری از موادمخدر
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ۴ هزار رابط بهداشتی خود برای آموزش خانواده‌ها و اجرای مباحث پیشگیری از مواد مخدر استفاده کند.

به گزارش  خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر استان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با مواد مخدر و حساس کردن جامعه نسبت به مخاطرات و آسیب‌های مواد افیونی، خواستار آموزش مباحث پیشگیری از مواد مخدر در مدارس و مراکز علمی و فرهنگی استان شد.

وی از مردم استان سیستان و بلوچستان خواست برای شناسایی قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر که آسیب‌های فراوانی به جامعه می‌زنند با نیروهای درگیر مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برخورد با سرباندهای مواد مخدر از ضروریات و اولویت‌های استان است، اظهار داشت: توفیقات به دست آمده در برخورد با سرباندهای مواد مخدر، منطبق با وسعت آلودگی در سطح استان نیست، گزارش‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی استان حکایت از این دارد که بیشترین لبه تیز قانون متوجه حمل کننده و توزیع کننده خرد مواد مخدر در منطقه است.

هاشمی تاکید کرد: افزایش شمار زندانیان در این بخش، نشان دهنده عملکرد خوب دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

وی گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله مصرف مواد مخدر در سطح جامعه نیازمند وسعت بخشیدن به فضای مبارزه مردمی و تشویق اقشار مختلف به همکاری بیشتر با نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید کانون تمام فعالیت‌های فرهنگی، پیشگیری و آموزش بر روی آموزش و پرورش متمرکز شود و اجرای برنامه‌های آموزشی مناسب برای 560 هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان، نقش مهمی در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر در سطح خانواده‌ها خواهد داشت.

هاشمی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از 4 هزار رابط بهداشتی خود برای آموزش خانواده‌ها و اجرای مباحث پیشگیری از مواد مخدر استفاده کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بیش از 46 تن مواد مخدر سال گذشته در استان کشف شد که در مقایسه با سال 92 شش درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرهنگ اسکینی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط ماموران نیروی انتظامی، 8 تن مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

وی عنوان کرد: پاکسازی نقاط آلوده، جمع‌آوری معتادان پرخطر و ولگرد، اجرای طرح امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان در سطح شهرها و همچنین جلوگیری از کشت خشخاش در سطح استان از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی امسال نیروی انتظامی است.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان هم در این نشست اظهار داشت: در مجموع از سال 88 تا 93 بیش از 331 تن مواد مخدر توسط نیروهای مرزبانی استان کشف و ضبط شده است.

رهام‌بخش حبیبی افزود: توجه بیشتر به وضعیت انسداد مرز و ارتقای تجهیزات برای بازرسی و نظارت بر ورود و خروج کامیون‌ها در بازارچه‌های مرزی از اولویت‌های مرزبانی در سال جاری است.

وی گفت: با توجه به امکانات محدود فقط 10 درصد از کامیون‌های ورودی در بازارچه‌های رسمی میلک و میرجاوه مورد بازرسی قرار می‌گیرد و مجهز شدن این مناطق به دستگاه ایکس ری و سگ‌های موادیاب نقش مهمی در افزایش نظارت و کنترل در مناطق مرزی دارد.

علیرضا بندانی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه راه‌اندازی پژوهشکده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشاوره، مهارت آموزی، پر کردن اوقات فراغت، آموزش مهارت‌های زندگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را از برنامه‌های این دانشگاه برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های مواد مخدر عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز