مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

شناسایی ۷۰۹ تن گوشت غیرقابل مصرف در همدان

۱۳۹۴/۰۲/۰۵ - ۱۷:۲۵:۰۵
کد خبر: ۲۸۰۲۸۷
شناسایی ۷۰۹ تن گوشت غیرقابل مصرف در همدان
رسولی با بیان اینکه از امکان عرضه مواد غذایی بازرسی به عمل آمده است، تصریح کرد: 709 تن گوشت غیرقابل مصرف بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ مدیرکل دامپزشکی استان همدان در نشست خبری هفته سلامت با اشاره به کاهش کانون بیماری‎های دام و طیور در استان همدان افزود: کاهش بیماری‎ها و تلفات دام و طیور نشان از افزایش امنیت بهداشتی در تولید دارد و به سبب افزایش شاخص‎های بهداشتی در تولیدات دامی استان همدان میزان صادرات توسعه یافته است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تصریح کرد: امسال اکثر واحدهای تولیدی استان همدان کد IR دریافت می‎کنند و با بهره‎مندی از این شاخص می‎توانند به کشورهای مختلفی صادرات گوشت را انجام دهند که البته اکنون از استان همدان به کشورهای آلمان، ترکیه، هند، چین، کویت، عمان، ویتنام و عراق دام زنده و فرآورده‎های دامی صادر می‌شود.

وی گفت: ایمنی غذا دچار مشکل شود برای مصرف کننده نیز مشکلات زیادی را به وجود می‎آورد به طوری که آلودگی‎های باکتریائی‎، ویروسی، انگلس و میکروبی دام، غذا و سلامت انسان را تحت تأثیر قرار می‎دهد و حتی امکان ورود سموم به زنجیره غذایی انسان‎ها وجود دارد که باید با مراقبت بیشتری مبادرت به تولید محصول کرد.

رسولی بیان کرد: با اجرای سیستم یکپارچه قرنطینه در استان همدان که در دستور کار قرار دارد صادرات سالم و ایمن انجام می‎گیرد و در عملیاتی شدن این طرح از ناظران فنی مناسب و آموزش دیده‎ای استفاده می‎شود.

 مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: بسیاری از بیماری ها ریشه در خوراک دام دارد که بایستی نظارت کامل بر امنیت غذایی صورت گیرد.

وی افزود: در سال گذشته 11 هزار و 563 تن گوشت قرمز و 28 هزار و 880 تن گوشت سفید مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از امکان عرضه مواد غذایی بازرسی به عمل آمده است، تصریح کرد: 709 تن گوشت غیرقابل مصرف بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان اظهار داشت: 4 هزار و 717 فقره آزمایش مواد غذایی صورت گرفته که 327 مورد پلمپ در سال گذشته داشتیم.

رسولی گفت: 70 هزار مورد بازدید از اماکن عرضه مواد خام دامی در سال گذشته از مبادی تولید تا عرضه انجام شده است.

وی در خصوص واکسیناسیون دام های استان در سال گذشته خبر داد و افزود: این واکسیناسیون ها علیه بیماری های آبله، هپاتیت، تب برفکی، شاربن، برسلوز، سل، پی پی آر و لمپی اسکین انجام شده است.

رسولی از اجرای طرح ردیابی محصول در استان همدان خبر داد و گفت: در این طرح برچسبی روی مواد خوراکی دام از جمله فرآورده‎های گوشت قرمز و سفید نصب می‎شود تا شهروندان اطلاع کامل از محل تولید تا عرضه محصول کسب کنند که البته اجرای این برنامه نیازمند سیستم یکسان‎سازی است.

وی افزود: تائید بهداشت خوراک دام و اجرای طرح تضمینی مواد خام دامی از برنامه‎هایی است که امسال اجرایی می‎شود و همچنین در بازرسی از مراکز پرورش دام 39 مورد آلایندگی مورد آزمایش قرار می‎گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به فعالیت ماست‎بندی‎ها در شهرها اظهار داشت: هیچ یک از محصولات و فرآورده‌های لبنی که در ماست‎بندی‌‏های غیربهداشتی و به صورت فله‎ای عرضه می‎شود، مورد تائید مراکز بهداشتی زیربط نیست و توصیه ما به مردم استفاده از مواد لبنی پاستوریزه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز