مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان خبر داد:

احداث چهار شهرک صنعتی خصوصی در استان

۱۳۹۴/۰۲/۰۶ - ۰۹:۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۸۰۳۵۸
احداث چهار شهرک صنعتی خصوصی در استان

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان از احداث چهار شهرک صنعتی خصوصی در استان هرمزگان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی برای نخستین بار در سال 94 بنا به احداث شهرک های صنعتی خصوصی داریم و  هم اکنون جهت احداث چهار شهرک در استان متقاضی وجود دارد گفت:برای احداث این شهرک ها نیازمند به حمایت و اخذ مجوزهای خاصی از سوی شرکت آب منطقه ای، برق منطقه ای، منابع طبیعی، محیط زیست، شرکت آب فاضلاب و جهاد کشاورزی هستم.

بهمن غلام پور افزود: در همایش سرمایه گذاری سال گذشته تفاهم نامه سه جانبه ای برای احداث شهرکهای صنعتی خصوصی بین استاندار و شرکت شهرک های صنعتی و متقاضیان امضاء شد.

وی افزود: این شهرک ها به صورت تخصصی فعالیت خواهند نمود که در زمینه صنایع فولادی دو درخواست و صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع دریایی هر کدام یک درخواست داشته ایم.

غلام پور همچنین از اعطای تسهیلات اعتباری به واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: برای تجهیز و نوسازی، بهسازی و توسعه فعالیت، واحدهایی که در شهرک های صنعتی با مجوز شروع به کار کرده اند و برای صنایعی که در دست احداث یا در حال بهره برداری هستند شرکت شهرک های صنعتی تسهیلات یارانه دارای که بخشی از آن را دولت بر عهده گرفته پرداخت می کند.

وی  با بیان اینکه طی دو سه سال آینده از لحاظ تأمین منابع داخلی برای احداث شهرکهای صنعتی هیچگونه محدودیتی نداریم اظهار داشت: سال 93 نسبت سال 92، 67 درصد از لحاظ تأمین منابع داخلی افزایش داشته ایم. که این رقم هم اکنون به 250 میلیارد ریال رسیده است.

وی تصریح کرد: احداث نواحی صنعتی صنفی، جهت ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده شهری، شهرکهای: دشتی پارسیان، جناح بستک، احمدی حاجی آباد و توکهور هشت بندی از جمله برنامه هایی در دست اقدام این شرکت در سال جاری است. وی در ادامه با تأکید بر ضرورت راه اندازی و تعیین تکلیف واحدهای صنعتی راکد در استان گفت: با مساعدت و همکاری بانک ها 54 واحد صنعتی، که به علت بدهی توسط بانک ها تملک شده بود کار واگذاری آنها به متقاضیان انجام شده است.

غلام پور به افتخارات دیگر شهرک های صنعتی اشاره کرد و گفت: در سال 93 توانستیم هر 9 روز یک واحد صنعتی را به بهره برداری برسانیم که طی این مدت 39 واحد صنعتی وارد چرخه تولید شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در پایان افزود: پیش بینی می شود که امسال هر 8 روز کاری یک واحد صنعتی به مدار تولید اضافه شود و همچنین در سال 93 از مجموع 105 واحد صنعتی که پس از بهره برداری، فعالیت آنها متوقف شده بود. 12 واحد صنعتی راه اندازی شد.

وی در انتها افزود: پیش بینی می شود 15 واحد دیگر امسال وارد چرخه تولید شوند.

نظر شما