مدیر کل آموزش و پرورش ایلام؛

توجه به جایگاه رفیع معلم باید به باور اجتماعی و عمومی برسد

۱۳۹۴/۰۲/۰۶ - ۱۰:۴۸:۲۶
کد خبر: ۲۸۰۴۲۳
توجه به جایگاه رفیع معلم باید به باور اجتماعی و عمومی برسد
بیرانوند گفت: تکریم جایگاه معلم از ضروریات جامعه است و باید شرایطی فراهم شود که این رویکرد در جامعه اسلامی نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، علی بیرانوند، مدیرکل آموزش و پرورش ایلام، در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و ستاد بزرگداشت مقام معلم استان ایلام طی  سخنانی با گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و تبریک فرارسیدن هفته معلم به تمامی دست اندر کاران تعلیم و تربیت، اهم اقدامات و برنامه های بزرگداشت مقام معلم در استان ایلام را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه باید قدر شناسی از جایگاه و منزلت معلمان به یک فرهنگ خاص تبدیل شود افزود: تکریم جایگاه معلم از ضروریات جامعه است و باید شرایطی فراهم شود که این رویکرد در جامعه اسلامی نهادینه شود.

 بیرانوند همه پیشرفت های علمی و فناوری در  جامعه را مدیون و مرهون وجود  معلم دانست و اظهار کرد: محور توسعه هر کشور را معلم بر عهده دارد لذا باید جایگاه و شأن و منزلت معلم به خوبی حفظ شود چون این قشر زحمتکش و وظیفه شناس  نقش مهم و بسزایی در رشد و تعالی جامعه  دارند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

این مقام مسئول از  معلمی به عنوان شغل انبیا یاد کرد و افزود: همه آنچه که امروز در کشور وجود دارد بر اساس پایه‌ریزی صورت گرفته در نظام آموزش و پرورش و تلاش اثر گذار معلمان است که با تربیت اسلامی و انسانی، دانش‌آموزان و نیروهایی را تربیت کرده‌اند که با مجاهدت مستمر علمی خود  برای کشور و نظام اسلامی افتخار آفرینی کرده‌اند.

بیرانوند ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش شاهد بها دادن به تجارب، نظر، افکار اندیشمندان و صاحبنظران حوزه تعلیم و تربیت و نیز ادبیات حاکم بر تعاملات و ارتباطات برخاسته از تکریم انسان ها و الگوی مدیریت اسلامی هستیم و این روند نقش معلم محوری را در نظام برنامه ریزی برجسته نموده است .

 وی به تاثیر نقش هدایتگری معلم پرداخت و افزود : اثرگذاری معلم بر متعلم، موجب عزت بخشی و عظمت مقام معلم است و آینده روشن و تاثیرگذار نسل جوان و نوجوان  در جامعه با هدایت معلم فراهم می‌شود.بیرانوند محوری ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت را معلم دانست و تصریح کرد : معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و نگاه مشورتی معلمان نیز باید در برنامه ریزیها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش را ساماندهی نیروی انسانی که یکی از سیاست های پنجگانه وزارت آموزش و پرورش بوده دانست و اضافه کرد: در آموزش و پرورش استان در زمینه ساماندهی نیروی انسانی اقدامات خوبی صورت گرفته است هرچند که تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلم یکی از عناصر مهم در تحول بنیادین آموزش و پرورش است بیان داشت: از این منظر  توجه به منزلت و جایگاه  اجتماعی معلمان و نیز  اهتمام لازم برای تامین معیشت این قشر زحمتکش مورد انتظار همه ما بوده و مصمم هستیم به شکلی عمل شود که سطوح بیرون جامعه قضاوت خوبی در این راستا نسبت به آموزش و پرورش داشته باشند .

بیرانوند تاکید کرد : وقتی جایگاه رفیع معلم به باور اجتماعی و عمومی برسد دیگر مطالبه ای برای معلم باقی نخواهد ماند و دغدغه امروز معلمان برطرف خواهدشد.

وی گفت: در هفته معلم از 209 معلم نمونه استان ایلام در سطوح شهرستان، استان و کشور تجلیل می گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان تصریح کرد از این تعداد 200 نفر نمونه شهرستانی، 8 نفر استانی و یک نفر معلم نمونه برتر استانی در مرحله ی کشوری می باشند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز