۲۵ و ۲۶ اردیبهشت؛

اولین جشنواره کوچ بهاری عشایر ایل سنگسری برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۲/۰۶ - ۱۱:۴۹:۵۴
کد خبر: ۲۸۰۴۵۵
اولین جشنواره کوچ بهاری عشایر  ایل سنگسری  برگزار می شود
رئیس شورای شهر مهدیشهر از برگزاری اولین جشنواره گردشگری ایل سنگسری تحت عنوان کوچ بهاره در مهدیشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، رئیس شورای شهر مهدی شهر از برگزاری اولین جشنواره گردشگری ایل سنگسری تحت عنوان کوچ بهاره در مهدی شهر خبر داد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در جشنواره، اظهار کرد: در این جشنواره برای اولین بار و به صورت زنده و عملی کوچ عشایر سنگسری به نمایش درمی آید که مردم می توانند کوچ گله ها را نظاره کنند.

دبیر جشنواره گردشگری ایل سنگسر، با بیان اینکه در این جشنواره قصد داریم به صورت عملی مردم را با فرهنگ عشایری آشنا نمائیم، افزود: در بخش کوچ بهاره، یک سری آئین های عشایر و گله داری همچون پشم چینی گوسفند، حمام کردن گوسفندان، شیر دوشی، تیمار و آمپول زنی به نمایش گذاشته می شود.

عبدالحسینی اجرای این برنامه جذاب و منحصر به فرد را در صبح روز دوم جشنواره در منطقه دربند مهدی شهر دانست و تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که برای استقرارمردم تدارک دیده شده، عموم مردم می توانند از این برنامه استفاده کنند.

رئیس شورای شهر مهدی شهر اجرای کنسرت موسیقی سنتی سنگسری و رونمایی از آلبوم موسیقی «رروژ» به معنی رهگذر که متناسب با کوچ است را از برنامه های دیگر جشنواره بیان کرد که در روز اول جشنواره اجرا می شود.

وی از برگزاری سمینار ملی امور عشایر در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: در این سمینار تخصصی که بعدازظهر ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور شخصیت های کشوری و تعدادی از عشایر ایلات مختلف کشور برگزار می شود، به بررسی مسائل و موضوعات مربوط به عشایر خواهند پرداخت.

دبیر جشنواره گردشگری ایل سنگسر، برپایی نمایشگاه آثار و صنایع دستی مهدی شهر همراه با فروش اقلام آن را از دیگر برنامه های جشنواره برشمرد که در هفته منتهی به جشنواره در پارک آبشار مهدیشهر برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه شاد و متنوع جنگ شادی در شب مبعث رسول اکرم در پارک آبشار و جشنواره غذای های سنتی در ظهر روز ۲۶ اردیبهشت در باغ چهار گل دربند از برنامه های دیگری بود که عبدالحسینی به آن اشاره کرد.

رئیس شورای شهر مهدی شهر اظهار کرد: در طی هفته منتهی به جشنواره تا پایان روز جشنواره موزه عشایر ایل سنگسر به صورت کامل فعال می شود و در کل محوطه بیرونی موزه یک سری ادواتی که به صورت معمول نمی شد به نمایش گذاشت در معرض دید قرار می گیرد.

وی از دعوت تعداد ۸۰ نفر از تور گردانان کشوری برای شرکت در این جشنواره و بازدید دو روزه از دیدنی های مهدیشهر و جاذبه های گردشگری آن خبر داد و گفت: این تورگردانان با دیدن جاذبه های گردشگری مهدی شهر و آشنایی با منطقه برای آوردن تورهای گردشگری به مهدیشهر آماده می شوند.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره به همت شورا و همکاری تمام مردم و تشکل های مردم نهاد و دستگاه های دولتی و اجرایی برگزار می شود.

لازم به ذکر است نام قدیم شهرستان مهدی شهر "سنگسر" بوده است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز