نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

تکریم از مقام معلم برای همه اقشار جامعه نهادینه شود

۱۳۹۴/۰۲/۰۶ - ۱۵:۵۲:۳۶
کد خبر: ۲۸۰۵۵۰
تکریم از مقام معلم برای همه اقشار جامعه نهادینه شود
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تکریم از مقام معلم برای همه اقشار جامعه نهادینه شود و همگان به این اعتقاد برسند که اگر تلاش و زحمت آنها نمی‌بود امروز ما در هیچ جایگاهی قرار نداشتند.

به گزارش  خبرنگار برنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بین موجوداتی که خداوند خلق کرده تنها موجود تعلیم‌پذیر و تربیت‌پذیر آدمی است و تنها آدمی است که می‌تواند از صفر شروع کرده و به کمال برسد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت شغل معلمی، افزود: کسی که نقش تعلیم و تربیت را در جامعه بر عهده دارد و می‌تواند جامعه را راهنمایی کرده و تعلیم دهد، معلم است، معلم با رنج و مشقت باید عالم تحویل جامعه دهد.

این مسئول ادامه داد: تقدیر از جایگاه معلم در جامعه نهادینه شده اما آنطور که باید ارزش کار آنها برای دانش‌آموزان تبیین نشده است، باید به روزی برسیم که خود دانش‌آموزان در مقام تقدیر و قدردانی از معلمان برآیند و متوجه باشند اگر به هر جایگاهی برسند باید یاد معلم خود را گرامی داشته و قدردان زحمات او باشند.

وی بیان کرد: تواضع و فروتنی در مقابل معلمان باید مدنظر همگان باشد زیرا اگر تلاش و زحمت آنها نمی‌بود امروز ما در هیچ جایگاهی قرار نداشتیم.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 24 نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی انتخاب شده و اسامی سه نفر از آنها برای تهران ارسال شده است، گفت: از بین این سه معلم نمونه استانی یک معلم به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده و در هفته گرامیداشت معلم مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

یارمحمد حسین‌بر افزود: معلمان نمونه استانی به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

وی بیان کرد: دیدار با خانوده شهدای فرهنگی، علما و مسئولان و برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در هر شهرستان و در سطح مدارس از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته مقام معلم در سیستان و بلوچستان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز