مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خبر داد:

آماده سازی ۴۶ مرکز خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان اردبیل

۱۳۹۴/۰۲/۰۷ - ۱۱:۵۶:۵۷
کد خبر: ۲۸۰۷۳۵
آماده سازی ۴۶ مرکز خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان اردبیل
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری گفت: چنانچه در طول ماه جاری هم مانند فروردین بارندگی های مناسبی داشته باشیم به نظر می رسد میزان گندم تولیدی در استان از برآوردهای قبلی بیش تر شده و به بیش از 700 هزار تن برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل؛ ارژنگ عزیزی که در جلسه کارگروه استانی خرید گندم سخن می گفت افزود: در این صورت حدود 550 هزار تن از گندم تولیدی، مازاد بر نیاز کشاورزان خواهد بود و باید برای خرید تضمینی آن  تدابیر لازم اتخاذ شوند.

وی برنامه ریزی برای خروج گندم مازاد بر ظرفیت های انباری استان را خواستار شد و اظهار کرد: براساس مصوبه دولت، بهای خرید تضمینی گندم امسال از قرار هر کیلو 1155 تومان خواهد بود و پیش بینی می کنیم برداشت گندم از 15 خرداد ماه از شمال استان آغاز شود.

عزیزی ادامه داد:  توصیه ما و کارشناسان به گندم کاران استان این است که به منظور رعایت رطوبت حداکثر 12 درصدی گندم از برداشت زودرس این محصول خودداری نمایند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری تصریح نمود: بیشترین سطح زیر کشت و تولید گندم به ترتیب مربوط به شهرستان های بیله سوار، پارس آباد و گرمی در شمال استان می باشد که با توجه به افزایش تعداد کمباین ها در طول چند سال گذشته، زمان برداشت کل محصول گندم در بعضی از این شهرستان ها حتی به کمتر از 20 روز کاهش پیدا کرده و به همین دلیل در این فاصله اندک باید مراکز خرید با تمامی ظرفیت و به صورت شبانه روزی در خدمت کشاورزان این مناطق باشند.

او گفت: علاوه بر مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی و غله، سازمان تعاونی روستایی امسال 46 مرکز خرید آماده سازی کرده و در کارگروه تصمیم بر این شده پیشنهادات جدید برای افزایش تعداد مرکز خرید بعد از کارشناسی های لازم برای تصویب نهایی به کارگروه آورده شود.

در این جلسه هم چنین مسئولان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، شرکت بازرگانی دولتی و غله، سازمان حمل و نقل و پایانه های استان و مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان های بیله سوار، پارس آباد و گرمی، مسائل و مشکلات و برنامه ریزی های انجام شده در ارتباط با خرید گندم را بیان کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز