دکتر جادری در جشنواره امتنان از کارگران نمونه:

حیات جامعه به زحمات کارگران وابسته است/مشکلات قشر کارگر مطرح و حل شود

۱۳۹۴/۰۲/۰۸ - ۰۷:۳۹:۱۶
کد خبر: ۲۸۰۸۶۶
حیات جامعه به زحمات کارگران وابسته است/مشکلات قشر کارگر مطرح و حل شود
استاندار هرمزگان گفت: همانگونه که امام راحل فرمودند حیات جامعه به نیروی کارگران و زحمات آنها بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در جشنواره امتنان از کارگران نمونه بنگاه های تولیدی، خدماتی، تعاونی و واحدهای نمونه استان هرمزگان، عنوان کرد: مسئولان باید در این گونه نشست ها و مراسم ها شنونده دغدغه ها، مشکل ها و نگرانی ها باشند، که این امر نیازمند تغییر شکل برگزاری مراسم ها است.

وی ادامه داد: در برنامه های تجلیل از کارگران باید نماینده کارگران به جای مسئولان بر روی جایگاه قرار گیرد و مسائل، مشکل ها و دغدغه های کارگران را بیان کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه همانگونه که امام راحل فرمودند حیات جامعه به نیروی کارگران و زحمات آنها بستگی دارد، اضافه کرد: ما به عنوان مسئول باید به مشکلات کارگران توجه ویژه داشته و شرایط مناسبی را برای این قشر فراهم کنیم.

پیش بینی 40 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال در کشور

شایان ذکر است؛ معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: امسال دولت با همراهی مجلس شورای اسلامی 40 هزار میلیارد ریال اعتبار برای سامان دادن به حوزه اشتغال کشور پیش بینی کرده است.

سید عباس حسینی افزود: برای اولین بار در کشور این میزان اعتبار برای رفع موانع اشتغال ، حفظ اشتغال موجود و افزایش سطح اشتغال کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد : این اعتبار همزمان با وصول درآمدهای کشور از سوی خزانه به واحدها و بخش های مختلف تخصیص می یابد و برنامه ریزی شده که به محض تخصیص اعتبارها پروژه های مختلف تامین مالی شوند.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: همچنین در سال جاری یک هزارمیلیارد ریال برای اشتغال روستاییان ، عشایر و مشاغل دستی اختصاص می یابد.

حسینی سایر برنامه های این وزارتخانه در سال جاری را شامل رونمایی از طرح مسکن اجتماعی، ایجاد و راه اندازی سامانه مشاغل ایران و اجرای بیمه های اجتماعی فراگیر برای همه مردم عنوان کرد.

کارگران با خانواده هایشان حدود 53 درصد جمعیت هرمزگان را تشکیل می دهند

همچنین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: حدود 90 درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات این وزارت خانه هستند.

محمد علی سلیمی ادامه داد: کارگران با خانواده هایشان حدود 53 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که قابل توجه است.

وی اضافه کرد: هرمزگان از نظر پرداخت حقوق و مزایا کارگران وضعیت مناسبی دارد که این حاصل همراهی کارفرماها با کارگران است.

در این مراسم 500 نفر از کارگران نمونه شرکت ها، کارخانه ها و تعاونی های استان به مناسبت هفته کارگر تجلیل شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز