مسئول قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس:

راهیان نور محصول فرهنگ اصیل ایرانی است و به هیچ جناح و گروهی تعلق ندارد

۱۳۹۴/۰۲/۰۸ - ۰۸:۲۹:۳۰
کد خبر: ۲۸۰۸۸۷
راهیان نور محصول فرهنگ اصیل ایرانی است و به هیچ جناح و گروهی تعلق ندارد
عبدالفتاح اهوازیان گفت: اخلاص، ولایت‌مداری و نیروی جوانی در جنگ معجزه کرد و باید قدردان فداکاری شهدا و رزمندگان حزب ا... در منطقه باشیم که در کنار ایران اسلامی امنیت را به ما هدیه دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛  مسئول قرارگاه نصرت در دوران دفاع مقدس در مراسم تجلیل از خادمین ارودی راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در سالن شهید عباسپور برگزارشد گفت: شهدا کار الهی خود را انجام دادند و مارا مدیون خود کردند اما ما چه جوابی برای آنها داریم ،طبق آیات الهی ،شهدا حاضر هستند و در امور ما نظارت و هرروز معجزه ای برای ما دارند.

وی که از همرزمان شهید سرلشگر علی هاشمی ملقب به "سردار هور" و در حال حاضر خادم الشهدای زیارتگاه‌های جزیره مجنون و هور است گفت: قدم به قدم هور محل شهادت رزمندگان غیوری است که مظلومانه به فیض شهادت نائل آمدند و راهیان نور محصول فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است که هیچ گروهی حق مصادره کردن آنرا برای خود ندارد

عبدالفتاح اهوازیان با اشاره به عملیات های صورت گرفته در این منطقه افزود: عملیات بدر یکی از چند عملیات مهم و اصلی بود که در شط علی و تبور اتفاق افتاد و با توجه به این نکته که 45 کیلومتر از مسیر و منطقه در آب قرار داشت باعث شهادت بسیاری از نیروها گردید.

وی با اشاره به شخصیت سردار شهید علی هاشمی اظهار داشت: اگر از علی هاشمی اسمی می گوئیم چون علی سمبل شهدای هور و قرارگاه سری نصرت است لذا بیشتر نام ایشان مطرح می‌شود.

عبدالفتاح اهوازیان که در بین خادمان جزیره مجنون به حاجی اهوازی معروف است افزود: هنر اصلی علی هاشمی در سال 61 این بود که عرب، ترک، شمالی، اهوازی، شوشتری و دزفولی را با همدیگر متحد کرد و به دور از تعصبات قومی، وحدت و همدلی بین نیروها به وجود آورد.

وی با اظهار اینکه علی هاشمی، هور را که همه آنرا احساس تهدید می‌دانستند تبدیل به فرصت کرد، گفت: حیوانات موذی مانند مار، پشه مالاریا و موجودات خطرناک از حیوانات موجود در هور بود که رزمندگان مدت زمان زیادی را با گازوئیل و دود در منطقه زندگی می‌کردند.

اهوازیان با بیان اینکه هر برگ سند قرارگاه نصرت برای خود کتابی جامع است گفت: تا پایان جنگ خیبر احدی نفهمید که علی هاشمی و نیروهایش چه هویتی دارند و در هور چه کاری انجام می‌دهند.

همرزم شهید علی هاشمی با اشاره به خلاقیت رزمندگان قرارگاه سری نصرت تأکید کرد: رزمندگان اطلاعات و شناسایی، در پوشش ماهی گیر یا بومی به کار خود می‌پرداختند و از ابداعات نیروهای مهندسی قرارگاه، سوارکردن جک برای اولین بار بر روی نیسان و کارهای فنی دیگر بود.

وی با بیان این مطلب که جنگ تحمیلی دانشگاه انسان سازی کشور بود، افزود: دانشگاه انسان‌سازی جنگ دیروز امروز به شکل دیگری به ما رخ نشان داده است و از فرصت به وجود آمده جهت انتقال آن فرهنگ غنی و انسان‌ساز نباید غافل شویم.

وی رمز ماندگاری شهدا در طول زمان را اطاعت محض از ولی امر مسلمین دانست و افزود: قانون اساسی شهدا، پیروی از ولایت فقیه است که در 99 درصد از وصیت‌نامه‌هایشان به آن اشاره شده است.

اهوازیان با اظهار تأسف از فراموش شدن آرمان‌های شهدا خاطرنشان کرد: هرگاه رهبر معظم انقلاب به کاری امر کردند باید بدون درنگ انجام داده و به اصطلاح " شیر و خط" نیاندازیم که انجام دهیم یا نه بلکه در خط مقدم پیروی از ایشان باشیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز با کمال تأسف می‌توان گفت که مسلمانان خارج از کشور، بیشتر و بهتر از ما مطیع امر رهبرند و ما دچار روزمرگی شده‌ایم.

اهوازیان بیان کرد: سر دادن شعار "شهدا شرمنده‌ایم" اشتباه است و به جای "شرمنده" بودن باید "رزمنده" باشیم تا حق شهدا را ادا کرده و مصداق بارز "یا لیتنا کنا معک" باشیم.

اهوازیان گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور و یادواره شهدا، نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر خطرات بیمه کرده است.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از خادمین اروهای راهیان شهدا دانشگاه آزاد اسلامی  قدردانی شد

نظر شما