در ۱۰ قطعه به هم پیوسته و در مجموع به طول ۲۰۰ کیلومتر؛

خط آهن تبریز- میانه از پروژه های راهبردی آذربایجان شرقی است

۱۳۹۴/۰۲/۰۷ - ۲۱:۳۲:۵۷
کد خبر: ۲۸۰۹۱۰
خط آهن تبریز- میانه از پروژه های راهبردی آذربایجان شرقی است
عملیات زیرساخت‌های این پروژه امسال و تا بستان‌آباد به پایان خواهد رسید و با تامین اعتبار کارهای ریل گذاری و روسازی آن از سال آینده شروع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از آخرین وضعیت اجرایی قطعات شش و هفت خط‌آهن تبریز- میانه در محدوده شهرستان بستان‌آباد، مسایل و مشکلات این پروژه را با حضور مهندسان و پیمانکاران مورد برررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در این بازدید که با همراهی فرماندار بستان‌آباد انجام شد، در نشست کارگاهی با مهندسان و پیمانکاران پروژه خط‌آهن تبریز- میانه، مسایل و مشکلات این پروژه را بررسی و بر سرعت عمل مجریان آن تاکید کرد.

وی گفت: پروژه خط‌آهن تبریز- میانه از جمله پروژه‌های اولویت‌دار و استراتژیک استان است که مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته و بر اتمام و بهره برداری هر چه زودتر آن تاکید شده است.

پورمهدی همچنین گفت: مسایل و مشکلات این پروژه در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان از نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مسوولان پروژه خط‌آهن تبریز- میانه نیز در توصیحات خود اعلام کردند عملیات زیرساخت‌های این پروژه امسال و تا بستان‌آباد به پایان خواهد رسید و با تامین اعتبار کارهای ریل گذاری و روسازی آن از سال آینده شروع خواهد شد.

به گفته رئیس شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل آذربایجان شرقی تاکنون برای ساخت و تکمیل زیرساخت های این پروژه تا بستان‌آباد افزون بر 320 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل بقیه عملیات همراه با روسازی‌ها و تا گام بهره برداری یک هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

همزمان با بازدید معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین عملیات عرشه‌گذاری بر روی پل حیدر بابا در مسیر خط‌آهن تبریز- میانه آغاز شد.

این پل به طول 420 کیلومتر، عرض 11.7 متر و ارتفاع 29 متر در کیلومتر 80 خط آهن تبریز- میانه ساخته می‌شود و به دلیل واقع شدن آن در حاشیه روستای زادگاه استاد شهریار به نام حیدر بابا نام‌گذاری شده است.

این پل قوسی  به گفته مجریان فنی یکی از سازه های مهم و راهبردی خط‌آهن تبریز- میانه به شمار می رود که به دلیل موقعیت مکانی و پیچیدگی های آن از سخت ترین مراحل ساخت بخش ها و پل های خط مذکور گزارش شده است.

خط آهن تبریز- میانه از جمله پروژه های بزرگ و راهبردی استان آذربایجان شرقی است که در 10 قطعه به هم پیوسته و در مجموع به طول 200 کیلومتر توسط مهندسان و پیمانکاران فنی و مجرب ساخته می شود و تاکنون بیش از 89 درصد از عملیات زیرساخت های آن به پایان رسیده است.

در مسیر این پروژه 11 تونل نسبتا بزرگ و 10گالری در مجموع به طول 14.34 کیلومتر، 21 پل بزرگ و بلند به طول حدود هشت کیلومتر و نیز افزون بر 515 آبرو با طول حدوود ده کیلومتر ساخته می شود.

نظر شما