مدیر سازمان بسیج فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع):

برگزاری ۲۰ برنامه فرهنگی توسط بسیج فرهنگیان استان به مناسبت هفته معلم

۱۳۹۴/۰۲/۰۹ - ۰۷:۲۷:۰۶
کد خبر: ۲۸۱۱۶۲
برگزاری ۲۰ برنامه فرهنگی توسط بسیج فرهنگیان استان به مناسبت هفته معلم
سرهنگ مرتضی سیاوشی عنوان کرد: بسیج فرهنگیان استان در هفته معلم بیش از 20 برنامه تدارک دیده که هر روز بر مبنای نام‌گذاری مناسبتی آن، برنامه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  مدیر سازمان بسیج فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: محیط یک جامعه اسلامی مانند یک مدرسه، باید محیط تعلیم و تعلم و آموزش افراد جامعه به سوی پیشرفت باشد و از طرفی باید همه بکوشند که معلم باشند.

مدیر سازمان بسیج فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) به جایگاه علم اشاره و بیان کرد: جایگاه معلم در اسلام به قدری است که اگر فردی به معلم توهین کند منافق خوانده می‌شود و ارزش معلم به دلیل ارزش والای علم است.

وی با بیان اینکه درجایی که آموزش درست انجام شود تزکیه نیز در آن به وجود می‌آید افزود: در یازده جای قرآن تعلیم و تزکیه ذکر شده است که در 10 مورد تزکیه بر تعلیم مقدم‌تر است.

سیاوشی با تأکید بر اولویت قرار گرفتن توجه به حرمت معلم در جامعه گفت: در آموزش و پرورش علاوه بر فراهم بودن ابزار آموزشی در مدارس، باید حرمت معلم نیز در اولویت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز تأمین معیشت و رفع دغدغه‌های اقتصادی معلمان را بسیار مهم معرفی کردند زیرا معلم باید با خاطری آسوده به آموزش آینده‌سازان ایران اسلامی بپردازد.

 

مسئول بسیج فرهنگیان استان همدان با بیان اینکه باید همه در هر مسئولیتی، وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، نمونه آن را وظیفه‌مندی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: آنها با ایثار و از خودگذشتگی خود، مسیر پیشرفت ایران اسلامی را مهیا کردند که ما نیز باید امروز در سنگر علم و دانش، آن مسیر را دنبال کنیم.

 

سیاوشی تاکید کرد: مقام معظم رهبری توجه به دیانت را در جامعه از همه کار‌ها مهم‌تر دانسته‌اند زیرا معتقدند دیانت در سایه انگیزش دینی امکانپذیر است و باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه هرچه مطابق اسلام نباشد مطرود است عنوان کرد: ما برای اسلام انقلاب کرده‌ایم و مهمترین هدف انبیا نیز زنده نگهداشتن اسلام بوده است که این مسئله در آموزش و پرورش به جد دنبال می‌شود.

 

وی افزود: سازمان بسیج فرهنگیان با 20 کانون بسیج تحت امر در راستای اهداف سازمان بسیج مستضعفین که مقابله با جنگ نرم و تحقق ارتش بیست میلیونی است فعالیت می‌کند.

مسئول بسیج فرهنگیان استان همدان بیان کرد: تحقق اهداف بسیج در قشر فرهنگیان، به لحاظ کمی و کیفی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این قشر، جامعه بزرگ دانش‌آموزان را در اختیار دارند که این تاثیرگذاری را دوچندان می‌کند.

 

وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های انجام شده در بسیج فرهنگیان تشکیل حلقه‌های صالحین در چهار سطح سرمربیان، مربیان، سرگروه و متربیان است که در آن، فرهنگیان در جریان مباحث فرهنگی، بصیرتی، دینی، مهارتی، سیاسی و غیره قرار می‌گیرند.

 

سیاوشی با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان 860 حلقه صالحین بسیج تشکیل شد، اظهار داشت: برگزاری 18 یادواره‌ شهدای فرهنگی، اردوی راهیان نور، بازدیدهای علمی، برگزاری نشست‌های روشنگری درباره مسائل روز و برگزاری جلسات امر به معروف و نهی از منکر به منظور شناسایی معروفات ترک شده و منکرات رایج از دیگر برنامه‌های بسیج فرهنگیان استان همدان در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته معلم در همدان عنوان کرد: بسیج فرهنگیان استان در هفته معلم بیش از 20 برنامه تدارک دیده که هر روز بر مبنای نام‌گذاری مناسبتی آن، برنامه برگزار می‌شود.

مسئول بسیج فرهنگیان استان همدان افزود: هفته معلم از روز جمعه با شعار روز معلم، ولایت و مهدویت با دیدار فرهنگیان با ائمه جمعه و شرکت در نماز سیاسی، عبادی جمعه آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: روز شنبه با شعار روز معلم، ایمان و معنویت حلقات صالحین با بهره‌گیری از اندیشه‌های شهید مطهری و حضور فرهنگیان در مراسم اعتکاف ادامه می‌یابد.

سیاوشی عنوان کرد: در روز یکشنبه که با شعار روز معلم، علم و فناوری نامگذاری شده بازدیدهای علمی، مراسم هفته معلم و تقدیر بیش از 100 معلم بسیجی نمونه برگزار می‌شود همچنین در روز دوشنبه با شعار روز معلم، پیشرفت و عدالت، مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع آثار شهید مطهری و اعزام فرهنگیان برای دیدار مقام معظم رهبری از برنامه‌های این روز است.

روز معلم، امر به معروف و نهی از منکر شعار پنجمین روز هفته معلم است که نشست‌های بصیرتی با محوریت امربه معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود همچنین روز ششم با شعار همدلی و همزبانی دیدار فرهنگیان و نخبگان بسیجی استانی و شهرستانی با مقام معظم رهبری است.

سیاوشی گفت: روز آخر با شعار روز معلم، فرهنگ و اخلاق با عطر افشانی مزار شهدای فرهنگی و دیدار با خانواده‌های شهدا برنامه‌های این هفته به پایان می‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز