مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان:

لرستان در دولت تدبیر وامید در مسیر توسعه قرار گرفته است

۱۳۹۴/۰۲/۰۹ - ۱۴:۴۲:۰۷
کد خبر: ۲۸۱۳۷۸
لرستان در دولت تدبیر وامید  در مسیر توسعه قرار گرفته است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان:در سال 94 برای پیشرفت اقتصادی استان همه تلاش خود را در زمینه‌های مختلف به‌کار می‌گیریم و امیدواریم وضعیت لرستان بهبود یابد.

 به گزارش خبرگزاری برنا  از خرم‌آباد، علی آشتاب ظهر امروز در همایش تجلیل از کارگران نمونه استان لرستان ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: اکنون استان در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است لذا باید تمام امکانات را در این راه بسیج کنیم و به تبعات توسعه‌نیافتگی لرستان در کمترین زمان پایان دهیم.
وی افزود: رشد تنها با تلاش و کار کارگران امکان‌پذیر است، از این رو باید تفکر بسیجی در تمام جوامعی که به سمت پیشرفت قدم بر می‌دارند، اشاعه پیدا کند.
آشتاب با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی توسط جوانان استان لرستان حاصل شده است، یادآور شد: در سال 94 برای پیشرفت اقتصادی استان همه تلاش خود را در زمینه‌های مختلف به‌کار می‌گیریم و امیدواریم وضعیت لرستان بهبود یابد.

در ادامه این مراسم از تعدادی کارگر نمونه استان تجلیل شد.

علی آشتاب  اظهار داشت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری با شعار دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی آغاز شده است، جامعه کارگری و کارفرمایی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سهم خود را در پیشرفت استان ایفا کنند.

وی افزود: علی‌رغم مشکلات اقتصادی که در استان حاکم است، تولید و اشتغال مسیر خود را طی می‌کند و در سال 93 که سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی بود همه تلاش کردند سهم خود را از فرامین فرمایشات مقام معظم رهبری ایفا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: در سال 93 بخش اعظم کار در حوزه اقتصاد و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی انجام گرفت و در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان  15 جلسه با 262 مصوبه تشکیل شد.

وی بیان کرد: برای 104 بنگاه اقتصادی و کارگری از محل تفاهم‌نامه وزارت کار و امور اجتماعی و بانک‌های عامل،  812 میلیارد ریال پرداخت شد که نسبت به سال92، 80 درصد رشد داشته است.

آشتاب بابیان اینکه مشاغل خانگی یکی از اولویت‌های وزارت کار و رفاه است، تصریح کرد: اشتغال خانگی یکی از سیاست‌هایی است که می‌تواند با اجرای برنامه‌ها در استان ایجاد اشتغال کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی هزار و 264 مجوز مشاغل خانگی صادر شد و بالغ‌بر یک میلیارد تومان از طریق بانک‌ها به این افراد پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طرح بسته امنیت غذایی که یکی از مهم‌ترین طرح‌های حمایت اجتماعی است با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امداد به بیش از 300 هزار نفر بسته غذایی در سه مرحله توزیع شد.

وی در رابطه با توجه به خانواده‌های شاهد و ایثارگر جامعه کارگری و کارفرمایی، اظهار داشت: در سال 93 با 50 خانواده شهید دیدار شد.

آشتاب افزود: در سال گذشته 130 خانوار جامعه کارگری به زائرسراهای مشهد مقدس و تفرجگاه‌های بندر انزلی معرفی شدند.

وی عنوان کرد: در سال 93 توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های راکد و بلااستفاده شد به‌طوری‌که 25 مرکز فنی و حرفه‌ای که 14 سال به حال خود رهاشده بودند تعیین تکلیف شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: برای این مراکز کمیته‌هایی تشکیل ‌و مجوز واگذاری به سرمایه‌گذاران داده شد و امیدواریم در شش ماه آینده شاهد تولیدات این مراکز باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه ویژه‌ای که به تشکل‌های کارگری شد این مراکز از 198 تا در سال 92 به 256 تا در سال 93 ارتقاء پیدا کرد.

آشتاب خاطرنشان کرد: در سال گذشته دعوت به کار‌ گروهی و جمعی شد و با به‌کارگیری سرمایه‌های خرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی شد که در این زمینه 214 تعاونی با سرمایه‌ای بالغ‌بر پنج میلیارد تومان تشکیل شد. 2 هزار واحد  مسکن مهر کارگران، کارفرمایان و سایر اقشار مردم در سال 93 به بهره‌برداری رسید.

آشتاب عنوان کرد: در سال گذشته 7 هزار و 109 دادخواست وجود داشت و حدود 6 هزار رأی صادر شد که رأی سازش برای 2 هزار و 357 نفر صادر شد.

وی بیان کرد: بیش از 11 هزار مشاوره  تلفنی و حضوری به جامعه هدف ارائه شد، در سال 93 با تلاش‌های انجام‌شده بین واحدهای تولیدی، حوادث ناشی از کار 11 درصد کاهش یافت و حوادث صنعت ساختمان که بیشترین حادثه را در کشور دارد 17 درصد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز