معاون شهردار قزوین خبر داد؛

بازدید از ۲۶۶۵ پروژه در سال گذشته از سوی شهرداری قزوین

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۰۹:۵۶:۱۶
کد خبر: ۲۸۱۹۵۰
بازدید از ۲۶۶۵ پروژه در سال گذشته از سوی شهرداری قزوین
در سال93، اداره نظارت بر ساخت و سازها و عملکرد مهندسین ناظر 5هزار و 882 گزارش ارسال شده و از 2هزار و 665پروژه در حال اجرا در سطح شهر بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرزانه نظری پور، معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین، اظهار داشت: در این بازدیدها با بررسی عملکرد مهندسین ناظر و رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری نکات فنی و سازه‌ای و نحوه عملکرد مجریان ذیصلاح در اجرای ساختمان‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سال گذشته بر اساس بازدیدهای انجام گرفته متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات فنی و مقررات شهرسازی و معماری دستور توقف 2هزار و 513 پروژه ساختمانی صادر شد که از این تعداد 2هزار و 300  مورد به دلیل تخلفات ساختمانی به دبیرخانه کمیسیون ماده صد شهرداری معرفی شد تا نسبت به بررسی پرونده و صدور رأی اقدام شود.

نظری پور ادامه داد: از آنجایی که عملکرد مهندسین ناظر در سطح کیفی ساخت و سازها موثر می‌باشد لذا در راستای همکاری با گروه‌های کنترل نظارت و اجرای سازمان نظام مهندسی و بر اساس ماده 35 قانون نظام مهندسی ساختمان در بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان این حوزه در صورت مشاهده مشکلات فنی و سازه‌ای و مغایرت ساخت و سازها با نقشه‌های مصوب به منظور اصلاح آنها و رفع نقایص مکاتبات لازم با ذکر موارد نقص در پروژه مورد نظر با نظام مهندسی انجام می‌شود که در این راستا در سال 93 تعداد 28 مکاتبه انجام شده است.

 این مقام مسوول بیان کرد: جهت برخورد با مهندسین ناظر که در ارسال گزارش به موقع به شهرداری کوتاهی کرده و یا گزارش خلاف واقع تسلیم کنند و یا در وقوع تخلف همکاری کرده‌اند، در راستای تبصره 7 ماده صد شهرداری‌ها در سال 93 تعداد 22 پرونده به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان فرستاد شده است و با شرکت در جلسه، مسئله مورد بررسی قرار گرفته و به صدور رأی منتهی گشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز