رئیس مرکز فوریت‎های پزشکی همدان اعلام کرد:

فوت ۵۵۶ نفر در استان همدان بر اثر حوادث ترافیکی

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۱۰:۳۷:۴۸
کد خبر: ۲۸۱۹۷۱
فوت ۵۵۶ نفر در استان همدان بر اثر حوادث ترافیکی
حبیب معصومی گفت: در سال گذشته 556 نفر در استان همدان در اثر حوادث ترافیکی فوت کردند که نسبت به مدت مشابه سال 92 حدود هفت درصد افزایش نشان می‎دهد

 به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: پایگاه‎های اورژانس شهری و جاده‌ای برای فعالیت علاوه بر اینکه نیازمند نیروی انسانی متخصص، فضای فیزیکی مناسب، تجهیزات پزشکی و رفاهی مناسبی هستند باید ناوگان آمبولانس آنها نیز به روز باشند.

وی افزود: نخستین به روز رسانی و جایگزینی تمام آمبولانس‎ها در سال 84 انجام شد و با توجه به فعالیت‎های مداوم تعداد زیادی از این خودروها از دو سال گذشته تاکنون عمر مفید خود را از دست داده‎اند و دچار نواقص فنی شدند که باید تعویض شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بودجه سال گذشته و امسال در مجموع 300 میلیارد تومان برای خرید 2 هزار دستگاه آمبولانس توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص داده شد که این خودروها در اختیار مراکز اورژانس پیش بیمارستانی کشور قرار گیرند.

وی گفت: از این تعداد آمولانس 40 دستگاه سهم استان همدان است که امسال بین شهرستان‌ها بر اساس تعداد پایگاه‎ها ، تعداد آمبولانس‌های موجود، تعداد آمبولانس‌های با کارکرد بالا و تعداد پایگاه‌های تازه تأسیس توزیع می‌شود.

معصومی بیان کرد: ارزش ریالی آمبولانس‎های توزیعی به ازای هر دستگاه 200 میلیون تومان است که 20 قلم تجهیزات پزشکی و فنی در آنها موجود است که با توزیع این تعداد آمبولانس بین 60 تا 70 درصد ناوگان اورژانس 115 استان همدان نوسازی می‎شود.

وی افزود: این آمبولانس‎های مجهز به تجهیزات کامل پیش‎بیمارستانی هستند و سرویس‎های ویژه تجهیزات تخصصی شامل دی. سی. شوک و ونتیلاتور بر اساس دستورالعمل‎های وزارت بهداشت و درمان توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی به آمبولانس‌های ویژه اضافه می‎شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: تاکنون 6 دستگاه آمبولانس از سهمیه پیش‎بینی شده به مناطق فوریت‎های پزشکی و مراکز اورژانس 115 شهرستان‎های همدان، رزن، بهار، تویسرکان، ملایر و کبودراهنگ تحویل داده شده است و مابقی خودروها نیز به تدریج تا پایان امسال بین مناطق فوریت‎های پزشکی استان توزیع می‎شود.

وی حوادث ترافیکی را سومین عامل مرگ و میر انسان‎ها برشمرد و عنوان کرد: در سال گذشته 556 نفر در استان همدان در اثر حوادث ترافیکی فوت کردند که نسبت به مدت مشابه سال 92 حدود هفت درصد افزایش نشان می‎دهد و همچنین 12 هزار و 965 نفر مصدوم نیز در مراکز درمانی بستری و مداوا شدند.

نظر شما