برای هشتمین سال متوالی؛

جشنواره گردشگری سفر به دشت شقایق کالپوش برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۱۲:۴۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۲۰۳۲
جشنواره گردشگری سفر به دشت شقایق کالپوش برگزار می شود
جشنوراه گردشگری سفر به دشت شقایق کالپوش در شهرستان میامی روز جمعه بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری برای هشتمین سال متوالی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شاهرود اظهار داشت: جشنوراه گردشگری سفر به دشت شقایق کالپوش در شهرستان میامی روز جمعه بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری برای هشتمین سال متوالی برگزار می شود.

وی این جشنواره را از موفق ترین جشنواره های گردشگری در استان دانست و گفت: با توجه به همکاری خوب مردم فرهیخته بخش کالپوش همه ساله بر تعداد بازدیدکنندگان جشنواره افزوده می‏شود.

وی افزود: بازدید از مناطق نمونه گردشگری دشت شقایق‌ها، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و دیگر جاذبه های طبیعی منطقه کالپوش، عرضه صنایع دستی، سوغات، موسیقی محلی و چوب بازی از برنامه های این جشنواره است.

بخش کالپوش در فاصله 140 کیلومتری شمال شهر میامی واقع است. این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با 14 هزار هکتار جنگل، 30 هزار هکتار مرتع و 34 هزار هکتار مزارع زیر کِشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگلداری، در فصل بهار با دشت های مملو از گل شقایق، در شهریور ماه با گل های آفتابگردان و مناظر زیبا پذیرای گردشگران است. قرار گرفتن این منطقه در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملّی گلستان از دیگر قابلیت های گردشگری این منطقه می باشد.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند برای ثبت نام به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی شاهرود مراجعه کنند.

حضور تمامی علاقمندان به خصوص گردشگران و دوستداران طبیعت در این جشنواره آزاد است.

نظر شما